۰ نفر

رویای قهرمانی با فلافل و کتلت!

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۵۲
کد خبر: 190695
رویای قهرمانی با فلافل و کتلت!

تیم‌ملی کاراته با نفرات اصلی خود برای بازی‌های کشورهای اسلامی آماده می‌شود و روزگذشته نیز مرحله دوم اردوی این تیم به پایان رسید.

 کاراته‌کاها که در سال‌های اخیر نتایج درخشانی را در سطح‌ آسیا و جهان رقم زده‌اند، امید زیادی به کسب مدال‌های پرتعداد دربازی‌های باکو دارند، اما اتفاقاتی در اردوی تیم‌ملی به وجود آمده که عجیب و البته قابل بحث به نظر می‌آید.

فلافل، شام ملی‌پوشان کاراته!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند ، یکی ازملی‌پوشان کاراته درجریان اردوی این تیم در ورزشگاه آزادی تصویری را روی صفحه اینستاگرام خود قرار داد که تعجب اهالی این رشته را برانگیخت. این تصویر مربوط به یک وعده شام ورزشکاران در اردوی تیم‌ملی می‌شود و برخی رسانه‌ها با انتشار آن مدعی شدند کاراته‌کاها برای شام فلافل داشتند. روی عکسی که این ملی‌پوش منتشر کرده، نوشته شده است: «چه باید گفت و چه میشه کرد؟!» بعد از این اتفاق اکثر ملی‌پوشان حاضر نشدند غذایی که فدراسیون تدارک دیده بود را صرف کنند و خودشان با هزینه شخصی از رستوران ورزشگاه آزادی غذای مناسب تهیه کردند.

اعتراض به رئیس فدراسیون

١٢ ملی‌پوش کاراته دربخش آقایان و بانوان یعنی مهسا افسانه،  نسرین دوستی، طراوت خاکسار، رزیتا علیپور، بهنوش نجفی، محدثه آقایی، ابوالفضل شهرجردی، امیر مهدی‌زاده، سعید احمدی، ابراهیم حسن بیگی، ذبیح‌الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده چندی پیش معرفی شدند و مرحله دوم اردوی خود برای حضور دربازی‌های کشورهای اسلامی را هم برگزار کردند. با این حال، ملی‌پوشان بعد ازمشکل تغذیه در اردو به سراغ رئیس فدراسیون کاراته رفتند و بابت این اتفاقات گلایه کردند. البته فرجی رئیس فدراسیون نیز قول پیگیری این مسأله را به آنها داد.

مهدی‌زاده:  فلافل برای ما مناسب نیست

امیر مهدی‌زاده، عضو تیم‌ملی کاراته و قهرمان جهان درباره شرایط اردوی تیم‌ملی کاراته به «شهروند» می‌گوید: «شرایط اردو خوب است و خودمان را برای حضور قدرتمند دربازی‌های کشورهای اسلامی آماده می‌کنیم. کارمان سخت است و امیدوارم تمام نفرات اعزامی بتوانند دست پر بازگردند.»وی درباره مشکلات به وجود آمده و ارایه فلافل به‌عنوان یک وعده غذا می‌افزاید: «این مسأله چند روز قبل اتفاق افتاد و ما هم گلایه خود را به گوش رئیس فدراسیون کاراته رساندیم. فرجی هم بلافاصله این مسأله را پیگیری کرد و موضوع حل شد. من نمی‌دانم مقصر چه کسی بوده و ناهماهنگی از کجا به وجود آمده، اما بعید می‌دانم فلافل غذای مناسبی برای ورزشکاران باشد.»

آشوری: کتلت بوده، نه فلافل!

محسن آشوری، دبیر فدراسیون کاراته در واکنش به اعتراض ملی‌پوشان به وعده‌های غذایی خود در اردوی تیم‌ملی به «شهروند» می‌گوید: «اول ازهمه این را بگویم که غذای ملی‌پوشان کتلت بوده، نه فلافل! از روی عکس نمی‌توان چیزی را تشخیص داد و این شایعات درست نیست. مشکل خاصی نیست و اعتراض خاصی هم ازسوی ملی‌پوشان انجام نگرفته است. من هم این مسأله را در رسانه‌ها خواندم.» وی همچنین می‌افزاید: «از نظر من هیچ مشکلی نیست و کسی هم اشتباه نکرده است. ملی‌پوشان طبق نظر کادرفنی و پزشک تیم برنامه غذایی دارند و آن شب نیز کتلت برای آنها درنظر گرفته شده بود. فکر می‌کنم کتلت برای شام که باید غذای سبک‌تری باشد، غذای مناسبی است و از نظر ما مشکلی وجود ندارد.»

مشکل تکراری و عجیب

مشکل تغذیه در اردوی تیم‌های ملی رشته‌های مختلف بارها به وجود آمده است. حتما تا به‌حال شنیده‌اید که وزنه‌برداران، بوکسورها و تیراندازان از نامناسب‌بودن برنامه غذایی خود درهنگام برگزاری اردوی تیم‌های ملی گلایه خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند، حتی قبل از المپیک بحثی مبنی بر خوردن لوبیا و سیب‌زمینی در اردوی تیم‌ملی تیراندازی به وجود آمده که شخص وزیر آن را پیگیری کرد. برنامه غذایی مناسب یکی از اتفاقات بدیهی برای یک ورزشکار است که باید امیدوار بود در آینده‌ای نزدیک توسط مسئولان فدراسیون‌ها مورد بررسی قرار گرفته و برای همیشه حل شود. درصورتی ورزشکاران ایرانی دغدغه تغذیه دارند که رقیبانشان درکشورهای دیگر با نهایت امکانات خودشان را آماده می‌کنند.