۰ نفر

گفت‌وگو با سیدجلال حسینی، مدافع پرسپولیس

باشگاه درباره رضاییان تصمیم می‌گیرد

۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵
کد خبر: 181445
باشگاه درباره رضاییان تصمیم می‌گیرد

تیم فوتبال پرسپولیس در جریان هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران در برابر نفت تهران صف‌آرایی کرد و توانست با دو گل سروش رفیعی و مهدی طارمی مقابل شاگردان علی دایی به پیروزی برسند.

البته شاگردان برانکو هنوز فاصله زیادی به کسب عنوان قهرمانی دارند اما خیلی از کارشناسان معتقدند اختلاف ٨ امتیازی پرسپولیس با تراکتورسازی که در رده دوم جدول قرار دارد شانس این تیم را برای قهرمان شدن بالا برده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران ، در همین ارتباط و برای بررسی وضعیت پرسپولیس با سید جلال حسینی همکلام شدیم تا از زبان کاپیتان پرسپولیس درباره وضعیت این تیم و همین طور شرایط تیم ملی فوتبال ایران صحبت کنیم. نباید فراموش کنیم تیم ملی فوتبال ایران در جریان دور برگشت مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ٢٠١٨ روسیه باید سوم فروردین ماه در دوحه به مصاف قطر برود.

 پرسپولیس در دیداری سخت برابر نفت تهران به پیروزی رسید. این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فکر می‌کنم هر کسی بازی را دیده باشد قبول دارد که ما برابر تیم قدرتمندی به پیروزی رسیدیم. نفت یکی از تیم‌های خوب ایران است که با علی دایی روند خوبی را در جدول طی کرده است. درست است که این تیم از نظر مالی شرایط مناسبی ندارد اما با هنرمندی علی دایی توانسته خیلی از تیم‌ها را شکست دهد و حتی به فینال جام حذفی برسد. بنابراین ما کار ساده‌ای مقابل نفت تهران نداشتیم. با برنامه‌ریزی‌ای که از قبل انجام داده بودیم، توانستیم برنامه تاکتیکی خودمان را اجرایی کنیم و در نهایت به پیروزی برسیم. از کسب این پیروزی و سه امتیاز خوشحالیم و به آینده امیدوار خواهیم بود.

 در این دیدار ٥ بازیکن تیم‌تان به دلایل مختلف حضور نداشتند. خیلی‌ها پیش از این انتقاد می‌کردند و می‌گفتند پرسپولیس نیمکت قدرتمندی ندارد اما در دیدار برابر نفت با وجود نبود ٥ بازیکن نیمکت‌نشین‌تان عملکرد خیلی خوبی داشتند. نظرتان در این باره چیست؟

ما نیمکت قدرتمندی داریم. همه بازیکنانی که در پرسپولیس بازی می‌کنند از کیفیت خوبی برخوردار هستند. نمی‌دانم چرا برخی می‌گویند که ما بازیکنان نیمکت‌نشین خوبی نداریم. همه در بازی با نفت دیدند که بازیکنان جایگزین چگونه با کیفیت بالا ظاهر شدند. البته این را هم باید بگویم بازی کردن در تیم بزرگی چون پرسپولیس برای برخی جوانان واقعا سخت است. برخی بازیکنان ما در دیدار برابر نفت برای نخستین بار بود که پیراهن پرسپولیس را بر تن داشتند و مقابل هواداران از اول به عنوان بازیکن فیکس وارد زمین شدند. به هر حال این بازیکنان مثل سامان نریمان جهان عملکرد خوب و راضی‌کننده‌ای داشتند.

 با اختلاف ٨ امتیازی که این روزها پرسپولیس با تراکتورسازی دارد خیلی‌ها این تیم را الان قهرمان لیگ می‌دانند. آیا واقعا شما هم قبول دارید که پرسپولیس شانس بالایی برای قهرمانی دارد؟

اگر راستش را بخواهید من شانس بالایی برای قهرمانی تیم‌مان قایل نیستم. حریفانی مثل تراکتورسازی و استقلال از قدرت بالایی برخوردارند و هر لحظه که اشتباه کنیم شاید صدر جدول را به راحتی از دست بدهیم. بنابراین نمی‌توانیم از الان بگوییم که ما قهرمانیم. من پرسپولیس را شانس اول قهرمانی نمی‌دانم و معتقدم تا زمانی که از نظر امتیازی مطمئن نشده‌ایم قهرمان هستیم نباید از جنگیدن کوتاه بیاییم و خودمان را قهرمان بنامیم. بنابراین پرسپولیس هنوز قهرمان نشده است و بازی‌های سختی پیش روی ما باقی مانده است.

 در یکی از همین بازی‌های سخت‌تان روز پنجشنبه باید به مصاف استقلال خوزستان بروید. این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنید؟

استقلال خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا نشان داد که نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران است. عملکرد آنها در آسیا همه را غافلگیر کرده است. البته ما می‌دانیم این تیم که فصل گذشته به قهرمانی رسید، الان هم وضعیت بسیار خوبی دارد و قطعا دیدار سختی برابر آنها خواهیم داشت. طی هفته گذشته پس از پیروزی برابر نفت تهران تمرین‌های خوبی را انجام دادیم و آماده بازی با استقلال خوزستان هستیم. امیدوارم در این دیدار هم هواداران‌مان به ورزشگاه بیایند و ما را تشویق کنند تا بتوانیم با روحیه بالا مقابل این تیم قرار بگیریم و به پیروزی برسیم.

 حاشیه اصلی این روزهای پرسپولیس بحث اخراج رامین رضاییان است. شما در مورد این بازیکن چه نظری دارید؟ آیا از اخراج او حمایت می‌کنید؟

رامین رضاییان از نظر فنی یکی از بازیکنان شاخص تیم ملی و پرسپولیس محسوب می‌شود. او هر زمانی که در تیم ما بازی کرده تاثیرات مثبتی داشته و در بیشتر مواقع روی گل‌هایی که به ثمر رسانده‌ایم، تاثیر مستقیم داشته است. من نمی‌توانم درباره مسائل اخلاقی این بازیکن صحبت کنم اما به هر حال یک اتفاقی رخ داده، کمیته انضباطی و باشگاه موضوع را به‌طور رسمی پیگیری کرده است. من به عنوان کاپیتان تیم وظیفه خود می‌دانستم تا درباره این بازیکن با سرمربی تیم صحبت کنم اما مساله بازگشت او به تمرین‌ها، به باشگاه و تصمیمات مدیریت باشگاه برمی‌گردد. آن چیزی که حایزاهمیت است، این است که رامین رضاییان بازیکن پرسپولیس است و همیشه برای این تیم مثمرثمر بوده است.

 تیم ملی فوتبال ایران در ٣ فروردین ماه باید به مصاف قطر برود. اما این روزها کسی از این دیدار حساس سخنی به میان نمی‌آورد. شرایط این روزهای تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تیم‌ملی قطر از همین حالا مقدمات آماده‌سازی خودش را پیگیری می‌کند و ما هم با هر سختی و کمبود امکاناتی که بوده، دور رفت مقدماتی جام‌جهانی را با صدرنشینی در گروه به پایان بردیم. آقای تاج، زحمات زیادی کشیدند تا امکانات موردنیاز تیم‌ملی فراهم شود. امیدوارم از این پس همه دست به دست هم بدهند و امکانات موردنیازی که برای آماده‌سازی تیم‌ملی نیاز داریم را فراهم کنند. امیدوارم بتوانیم در دیدار مقابل قطر با حمایت همه، بازی خوبی انجام دهیم و سه امتیاز دیگر به اندوخته‌های‌مان اضافه کنیم.