۰ نفر

ممنوع الخروج شدن مربی استقلال خبری خوش برای اقتصاد ایران!

۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱
کد خبر: 177976
ممنوع الخروج شدن مربی استقلال خبری خوش برای اقتصاد ایران!

نگاه جالب یک فارغ التحصیل اقتصاد به ممنوع الخروجی منصوریان: ممنوع الخروج شدن مربی استقلال خبری خوش برای اقتصاد ایران!

به گزارش اقتصاد آنلاین ارسلان ظاهری نوشت- مربی استقلال از همراهی تیمش در سفر به امارات جا ماند،آبی پوشان در حالی روز گذشته به امارات رفتند که منصوریان به دلیل مشکل_مالیاتی امکان همراهی تیمش را نداشت و به ناچار برای حل مشکل خروج از کشورش در تهران ماند".

گوینده خبر می گوید مربی استقلال چند فروشگاه زنجیره ای دارد که ظاهرا مالیات ش را پرداخت نکرده و لذا به او امکان خروج از کشور نداده اند!

استاد اقتصادمان می گفت؛

- وزیر اقتصاد دولت آقای هاشمی (مرتضی محمدخان) یک سال برای شرکت در یک نشست بین المللی به #آمریکا سفر می کند، او پس از پایان سفر در فرودگاه نیویورک اجازه خروج نمی یابد! محمدخان در اعتراض به مامورین فرودگاه می گوید من وزیر اقتصاد کشورم هستم، علت ممنوع الخروج بودن من چیست؟(نقل به مضمون). پاسخ می شنود که؛ #سیستم های ما نشان می دهد شما دوازده سال قبل که در اینجا دانشجوی دکتری بوده اید، #تدریس_خصوصی داشته اید ولی #مالیات آن تدریس خصوصی را نپرداخته اید!

- نهایتا وزیر اقتصاد مجبور می شود مالیات دوازده سال قبلش را پرداخت کند و به ایران بازگردد، دو نکته قابل تحسین در این اتفاق بود؛

- سیستم شفاف اطلاعات اقتصادی آمریکا چقدر دقیق بود که توانسته بود بفهمد شخصی 12 سال قبل تدریس خصوصی داشته و مالیات نپرداخته!

- و چقدر قوانین مالیاتی قوی بود که توانسته بود حتی یک مالیات ناچیز را از وزیر اقتصاد یک مملکت بگیرد و بعد به او اجازه خروج بدهد.

و اما باز می گردم به خبر نخست، ممنوع الخروج شدن سرمربی یک تیم مطرح فوتبال یک علامت خوشحال کننده بود برای کسانی که سال هاست نگران سرنوشت اقتصاد ایران اند و می گویند اقتصاد ایران راهی جز رهایی از وابستگی_به_نفت ندارد و برای رهایی از این وابستگی، راهی جز شفافیت_اطلاعات و  راه اندازی سیستم_مالیاتی قوی ندارد.

این خبر کورسوی امیدی بود در میان همه خبرهای نگران کننده ای که این روزها از اقتصاد ایران