۰ نفر

عصبانیت فیفا از اعتراض‌های ایران

۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۳۹
کد خبر: 159300
عصبانیت فیفا از اعتراض‌های ایران

فدراسیون جهانی فوتبال از نامه‌های اعتراضی ایران به ستوه آمده است.

«شرایط نابرابر و اسفناک ورزشگاه تانکو عبدالرحمان نگذاشت ایران با برتری مقابل سوریه با خیالی آسوده دور رفت مسابقات مقدماتی جام‌ جهانی را به پایان برساند. مردان کارلوس کی‌روش در باتلاقی که هیچ شباهتی به زمین فوتبال نداشت، مقابل سوریه بازی کردند و دست آخر هم چیزی بیشتر از یک امتیاز نصیبشان نشد. البته فدراسیون فوتبال همه تلاش خود را برای تغییر محل بازی کرد اما نتیجه‌ای به دست نیامد.

عصبانیت فیفا از اعتراض‌های ایران

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شهروند، محل برگزاری بازی‌های مقدماتی جام‌ جهانی با نظر فیفا و هماهنگی با AFC انتخاب می‌شود. فیفا در حالی ورزشگاه عبدالرحمان شهر سرمبان را برای برگزاری دیدار ایران و سوریه انتخاب کرد که مدتی پیش، بازی دوستانه سنگاپور و سوریه که قرار بود در این زمین برگزار شود به دلیل کیفیت بد آن لغو شد. همین موضوع باعث شد مسئولان فدراسیون متوجه شوند این ورزشگاه از کیفیت و استانداردهای لازم برای برگزاری دیداری در سطح مسابقات مقدماتی جام‌ جهانی برخوردار نیست. همین امر سبب شد قبل از دیدار با سوریه فدراسیون ایران با آگاهی از وضع ورزشگاه عبدالرحمان به فیفا نامه بزند و با استناد به لغو شدن برگزاری بازی دوستانه سوریه و سنگاپور از فیفا بخواهد محل بازی را تغییر دهد.

در حالی‌ که مسئولان فدراسیون منتظر بودند فیفا به خواسته آنها جامه عمل بپوشاند اما جوابی که دریافت کردند چیزی نبود که به نفع ما باشد. ظاهراً درخواست‌های پی‌درپی فدراسیون از  فیفا از جمله تغییر زمان برگزاری بازی با کره‌ جنوبی و اصراری که برای رسیدن به این خواسته وجود داشت، ذهنیت بدی از فدراسیون فوتبال ایران برای فیفا ایجاد کرده است. علاوه بر این درگیری‌های رخ داده در بازی با قطر و برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا در جریان دیدار با کره‌ جنوبی که فیفا را به جریمه ایران واداشت، باعث شده فدراسیون جهانی از ایران دل خوشی نداشته باشد.

یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال که نمی‌خواست نامش فاش شود، در این باره به «شهروند» می‌گوید: «فیفا در جواب به اعتراض ایران اعلام کرد قبل از مالزی، لبنان را به‌ عنوان میزبان دیدار با سوریه معرفی کردیم اما ایران این مسأله را نپذیرفت و با حضور در مالزی موافقت کرد. پس دیگر جایی برای اعتراض وجود ندارد.»

این شخص بانفود همچنین ادامه می‌دهد: «در نامه محرمانه فیفا به فدراسیون ایران تأکید شده که فدراسیون فوتبال بارها به موارد مختلف اعتراض کرده و این موضوع باعث نارضایتی مسئولان فیفا شده است. با توجه به واکنش تند فیفا به نامه اعتراضی ایران بعید است که از این به بعد هم به اعتراضات فدراسیون فوتبال پاسخ مناسبی داده شود.»

سهل‌انگاری AFC

قطعاً در انتخاب ورزشگاه نامناسب عبدالرحمان برای دیدار حساس ایران و سوریه AFC هم بی‌تقصیر نبوده است. هم تیم‌ ملی ایران و هم سوریه اعتراض‌های زیادی به محل برگزاری این بازی در شهر سرمبان و ورزشگاه تانکو عبدالرحمان داشته‌اند اما AFC گوش شنوایی برای شنیدن اعتراضات دو تیم نداشت. حتی ایمن حکیم، سرمربی سوری‌ها تأکید کرده آنها هیچ علاقه‌ای به برگزاری بازی در ورزشگاه عبدالرحمان نداشتند و گفت که AFC تأکید زیادی بر برگزاری بازی در این ورزشگاه داشته و سوری‌ها نقشی در انتخاب ورزشگاه نداشته‌اند. ظاهراً AFC علاقه زیادی داشته محل برگزاری بازی در نزدیک‌ترین فاصله به مقر این سازمان باشد. البته اگر فدراسیون فوتبال می‌توانست در AFC نفوذ کافی داشته باشد، حتماً مثل کشورهای عربی خواسته‌های خود را پیش می‌برد.»