۰ نفر

برای صعود به جام جهانی باید متحد شویم

پیروانی: امکانات تیم ملی خوب نیست

۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷
کد خبر: 152990
پیروانی: امکانات تیم ملی خوب نیست

سرپرست تیم‌ ملی فوتبال‌ با بیان این که دیگر کشورهای آسیا سرمایه‌گذاری عظیمی برای صعود به جام جهانی کرده‌اند، گفت: برای صعود به جام جهانی باید همه با هم متحد شویم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، افشین پیروانی درباره وضعیت تیم‌ ‌ملی، گفت‌: هر کسی که فوتبال  را دنبال می‌کند آرزویش است که تیم‌ ‌ملی کشورش به جام جهانی برسد. ما موفق شدیم در مرحله نخست انتخابی جام جهانی اول شویم. در حال‌ حاضر در گروهی قرار داریم که همه در تلاش هستند تا به جام جهانی صعود کنند و با این اوصاف ما با 10 امتیاز در رده اول قرار داریم.

وی افزود:  باید منسجم و هماهنگ‌تر باشیم.  رسانه‌ها و مسئولان و هیچ ایرانی نمی‌خواست که ما در روز تاسوعا به دیدار کره جنوبی برویم،  ولی با این حال تماشاگران از ما حمایت کردند. همه می‌گویند تماشاگر یار دوازدهم است،  ولی من می گویم که تماشاگران یار فیکس تیم‌ ‌ملی هستند. ما خوشحال هستیم که توانستیم روز بزرگی را رقم بزنیم و بزرگی امام حسین (ع) را به دنیا نشان دهیم.

پیروانی  با تاکید بر این که دیگر کشورهای آسیا سرمایه‌گذاری عظیمی برای فوتبال خود دارند، گفت‌: کشورهای دیگر هم به سمت مربیان درجه یک همانند کارلوس کی‌روش می‌روند. فوتبال امروز یک علم شده  و باید با کار و تلاش به نتیجه‌ برسیم.

او در ادامه، تصریح کرد: تمرین تیم‌ ‌ملی هر روز فیلمبرداری می‌شود و  کادرفنی تا نیمه های شب آن را بررسی می‌کند. در نتیجه‌ حضور هیچ بازیکنی در ترکیب اتفاقی نیست. کی‌روش واقعاً برای تیم‌ ‌ملی تلاش می‌کند. این که می‌گویند اخلاقش تند است، قبول دارم،  ولی باید امکانات فراهم باشد و بهانه ای به دست کسی ندهیم. در حال‌ حاضر امکانات ما از زمین گرفته تا اتوبوس خوب نیست.

سرپرست تیم‌ ‌ملی فوتبال با حضور در برنامه "ورزش و مردم" با تاکید بر این که  هر رشته‌ای که بخواهد نتیجه‌ بگیرد، باید حمایت شود، بیان‌ کرد: برای نتیجه‌ گرفتن یک دست صدا ندارد و باید چند گروه با هم متحد شوند. اگر بخواهیم به جام جهانی   برویم باید امکانات جهانی داشته باشیم و کی‌روش هم حمایت شود. من همیشه در رختکن دو ‌دقیقه  با بازیکنان صحبتی نمی‌کنم چون آنها نمی‌توانند نفس بکشند و تنها می گویم که تمرکز کنید.

پیروانی در مورد این که تیم‌ ‌ملی باید چین را هم شکست می داد، تصریح کرد: من باید یک موضوع را در مورد تیم‌ ‌ملی بگویم، در بازی با کره جنوبی من و کارلوس کی‌روش در رختکن بودیم و از او سوال کردم که تیم‌ ‌ملی ایران در جام جهانی قبلی بهتر است یا تیم کنونی؟ او پاسخ داد که تیم کنونی بهتر است، اما مشکلی که وجود دارد این است که در تیم قبلی بازیکنانی بودند که 30 – 40 بازی ملی را در کارنامه داشتند، اما اکنون بازیکنان ما نهایتاً 10 بازی ملی انجام دادند. بنابراین نیاز به تجربه زیادی دارند.

او افزود:  تیم‌ ‌ملی ایران مانند تیم‌های کره و ژاپن در حال پوست اندازی است، اما جوان‌ترین بازیکن کره نزدیک به 40 بازی ملی انجام داده است، در حالی که تعداد بازی جوان‌ترین بازیکن ما  سه، چهار بازی بوده است. البته بازیکنان جوان ما بسیار زحمت می کشند. من واقعاً می‌خواهم که مربیان باشگاهی بیایند و از نزدیک ببینند که بازیکنان آنها در تیم‌ ‌ملی چقدر تلاش می‌کنند. به‌ هر حال ما تا روز آغاز جام جهانی برنامه داریم.

سرپرست تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، درباره اتفاقات پس از بازی ازبکستان از معطلی در فرودگاه تاشکند گرفته تا به سرقت رفتن کفش‌های بازیکنان، بیان‌ کرد: فوتبال دیگر این نیست که فقط نود ‌دقیقه داخل زمین بجنگیم،‌ بلکه قبل و بعد از بازی جنگ روانی اتفاق می‌افتد. به‌ هر حال مشکل معطلی در فرودگاه همیشه وجود دارد. البته در کشورهای حوزه خلیج فارس چند برابر است. زمانی هم که برای بازی با کره آماده می‌شدیم متوجه شدیم 18 جفت کفش بازیکنان گم شده است. به‌ هر حال این جنگ‌های روانی وجود دارد و ما باید آنقدر قوی باشیم که اجازه ندهیم این مسائل بر روی ما تاثیر بگذارد.