۰ نفر

عنوان پنجمی دونده ایران در پارالمپیک

۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۵۱
کد خبر: 145024

«احمد اجاقلو» دونده دوی 100 متر پارالمپیکی ایران روز شنبه به مقام پنجم بازی های پارالمپیک 2016 ریو دست یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا وی در سومین روز بازی های پارالمپیک 2016 ریو در ماده 100 متر کلاس T47 در رقابت با هشت دونده با زمان 11 ثانیه و 22 صدم ثانیه پنجم شد.

دوندگان برزیل، کوبا و انگلیس با ثبت زمان 10 ثانیه و 67 صدم ثانیه و 10 ثانیه و 93 صدم ثانیه و 11 ثانیه و 7 صدم ثانیه اول تا سوم شدند.

پیش از این علی محمدیاری به عنوان نخستین نماینده ایران در رقابت های دوومیدانی در پرتاب دیسک به کار خود در بازی های پارالمپیک 2016 ریو در کلاس F56 با سه خطا پایان داد.

تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولان ایران با 27 ورزشکار در رقابت های پارالمپیک ریو حضور دارد.

جاوید احسانی شکیب، علی الفت نیا، حامد امیری، جلیل باقری جدی، سامان پاکباز، جواد حردانی، عبداله حیدری، سید محسن حسینی پناه، محمد خالوندی، یونس سیفی پور، سیامک صالح فرج زاده، اسداله عظیمی، علیرضا قلعه ناصری، محسن کائیدی، علی محمدیاری، سجاد محمدیان، علیرضا مختاری همامی، پیمان نصیری، مهران نکوئی مجد، سجاد نیک پرست، احمد اجاقلو، محمد فتحی گنجی، حمید اسلامی، حسین صالحی منش در بخش مردان و بتول جهانگیری، مریم سلطانی و هاشمیه متقیان در بخش زنان 27 ملی پوش اعزامی به این مسابقات هستند.

این دوره از بازیها در 23 رشته ورزشی بسکتبال با ویلچر، پاروزنی، وزنه برداری، تنیس روی میز، تنیس با ویلچر، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو نابینایان و کم بینایان، دو و میدانی، دوچرخه سواری، راگبی با ویلچر، شنا، شمشیربازی با ویلچر، قایقرانی بادبانی، گلبال، فوتبال پنج نفره، فوتبال هفت نفره، والیبال نشسته و بوچیا در حال برگزاریست.

پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 ریو به طور رسمی از 18شهریورماه برابر با هشتم سپتامبر و با حضور چهار هزار و 350 ورزشکار از بیش از160 کشور جهان به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شد.

ایران نیز با 111ورزشکار (88ورزشکار مرد و 23ورزشکار زن ) در 12رشته ورزشی با شعار «توکل، اراده و افتخار» برای هشتمین بار در این رقابتها حضور دارد.

این بازی ها 28شهریور ماه به کار خود پایان می دهد.