۰ نفر

شکست یزدانی مقابل حریف آذربایجانی با ناداوری محض

۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۵۰
کد خبر: 141516
شکست یزدانی مقابل حریف آذربایجانی با ناداوری محض

نماینده وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در دومین مبارزه خود در رقابت‌های المپیک 2016 مقابل حریف عنوان‌دار خود از آذربایجان با ناداوری شکست خورد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رضا یزدانی دارنده دو مدال طلای جهان در دومین مبارزه خود در رقابت‌های کشتی آزاد المپیک ریو به مصاف ختاک گازیموف دارنده دو مدال برنز المپیک، یک طلا، یک نقره و سه برنز جهان از آذربایجان رفت و در پایان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و ازرسیدن به مرحله بعد بازماند.

در وقت نخست این مبارزه یزدانی بر خلاف جریان مبارزه از داور اخطار گرفت و یک امتیاز از دست داد. در ادامه یزدانی موفق شد با زیرگیری حریف را پس از یک کش و قوس خاک کند اما در کمال ناباوری در حالیکه داور وسط 2 امتیاز به یزدانی داد اما رییس تشک پس از بازبینی فیلم و در حالیکه کاملا مشخص بود نمی‌خواهد یزدانی در این مبارزه به برتری برسد از دادن امتیاز به یزدانی خودداری کرد و بواسطه رد شدن اعتراض یزدانی یک امتیاز دیگر به گازیموف داده شد تا کشتی 2-0 شود.

حتی داور وسط و داور کناری رئیس تشک معتقد بودند دو امتیاز باید به یزدانی داده شود و از تصمیم رئیس تشک تعجب کرده بودند. رئیس تشک حتی در تکرار صحنه مبارزه اصلا به تلویزیون هم نگاه نمی‌کرد.

این اقدام رییس تشک با اعتراض شدید خادم و توکلیان همراه بود و او با بیان اینکه زانوی حریف یزدانی به تشک خورده است شدیدا نسبت به حق خوری اعمال شده اعتراض کرد.

یزدانی در وقت دوم یک امتیاز روی کم کاری حریف گرفت و گازیموف در حالی که در این کشتی حتی یک زیر هم نگرفت و فقط دفاع می‌کرد، پیروز مسابقه شد.

اگر گازیموف به فینال برود، یزدانی در شانس مجدد برای مدال برنز مبارزه می‌کند.

یزدانی در دور نخست این رقابت‌ها مقابل ابراهیم بلوکباشی از ترکیه قاطعانه و با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسیده بود.

رضا یزدانی

رضا یزدانی

رضا یزدانی

رضا یزدانی

رضا یزدانی