۰ نفر

اشک‌های کیمیا پس از شکست نزدیک +عکس

۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۴۴
کد خبر: 141072
اشک‌های کیمیا پس از شکست نزدیک +عکس

کیمیا علیزاده در مرحله یک چهارم پایانی تکواندوی المپیک شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

کیمیا علیزاده

در سیزدهمین روز از رقابت‌های المپیک مسابقه‌های تکواندو اوزان 57- کیلوگرم زنان و 68- کیلوگرم مردان در حال برگزاری است که در مرحله یک چهارم نهایی کیمیا علیزاده  به مصاف اوا کالوا گومز دارنده مدال نقره جهان و نفر دوم رنکینگ جهانی از اسپانیا رفت و در این دیدار متحمل شکست هشت بر هفت شد. تنها هوگوپوش دختر ایران باید منتظر حریف اسپانیایی باشد که در صورت راهیابی گومز به فینال، علیزاده باید در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش کند. گومز اسپانیایی در دور بعد با حریف مصری دیدار می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علیزاده با هوگو و کلاه قرمز رو به روی رقیب اسپانیایی قرار گرفت. در راند اول هیچ یک از تکواندوکاران به امتیاز نرسیدند و این راند بدون امتیاز پایان یافت. در راند دوم علیزاده با یک ضربه سر به امتیاز رسید و در حالی که امتیاز برای علیزاده حساب نشده بود نماینده ایران با اشاره به کمرانی سر مربی تیم ملی در خواست بازبینی فیلم کرد که مشخص شد ضربه به سر برخورد کرده و سه امتیاز برای نماینده ایران رقم خورد.

در ادامه راند دوم نماینده اسپانیا با یک ضربه فیلیپینی سه امتیاز را جبران کرد اما علیزاده یک امتیاز دیگر گرفت. گومز با یک ضربه چرخشی به پشت سر به چهار امتیاز دیگر رسید و راند دوم هفت بر سه به نفع نماینده اسپانیا به پایان رسید.

در راند سوم علیزاده امتیازات از دست داده را جبران کرد و در حالی که مجددا امتیاز علیزاده ثبت نشده بود با ویدئو چک امتیاز برای ایران ثبت شد و مشخص شد ضربه علیزاده به بینی حریف خورده است. در نهایت راند سوم به نفع حریف اسپانیایی به پایان رسید و علیزاده این مبارزه نزدیک و حساس را 8 بر 7 باخت.

نماینده کشور اسپانیا جایگاه 2 رنکینگ را در اختیار دارد و این در حالی است که علیزاده در جایگاه 21 رنکینگ است. 

علیزاده در دور اول برابر نماینده کرواسی 7 بر 6 به برتری رسیده بود.