۰ نفر

پاداش ویژه دولت برای مدال‌آوران ریو چیست؟

۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳
کد خبر: 137608
پاداش ویژه دولت برای مدال‌آوران ریو چیست؟

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: دولت حمایت ویژه‌ای از کاروان اعزامی ایران به المپیک و پارالمپیک ریو داشته‌است و در همین رابطه جوایزی نیز برای مدال‌آوران در نظر گرفته‌ شده‌است.

غلامرضا شعبانی‌بهار در مجمع سالیانه فدراسیون ورزش‌های رزمی که امروز در هتل همای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه برای المپیک ریو، دولت حمایت ویژه و گسترده‌ای از ورزشکاران اعزامی به این مسابقات در هر دو بخش پارالمپیک و المپیک داشته‌است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شعبانی‌بهار تصریح کرد: حمایت دولت قطعاً تاثیر مهم و مثبتی در شرایط روحی ورزشکاران دارد و در همین رابطه جوایزی نیز تعریف شده‌است. برای هر مدال طلا، 300 سکه، برای مدال نقره، 200 و برای مدال برنز 120 سکه پاداش تعیین شده‌است. سکه تنها پاداشی نیست که به مدال‌آوران تعلق می‌گیرد زیرا رایزنی‌های لازمه صورت گرفته تا این امکان وجود داشته‌باشد تا هر ورزشکار مدال‌آور بتواند از تخفیفی بین ۷۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی برای خرید زمین‌های مرغوب شهرک‌ها استفاده کند.

وی افزود: دولت تمامی دستگاه‌ها را برای حمایت از ورزشکاران کاروان ایران در المپیک بسیج کرده و این اقدامات در ادامه نیز خواهدبود. برای مثال مصوبه‌ای در هیئت دولت با حمایت جدی رییس جمهور تصویب شد تا برای اشتغال مدال‌آوران نیز فعالیت جدی صورت گیرد. شهرداری‌ و استانداری هر منطقه که نماینده‌ای در کاروان اعزامی به المپیک و پارالمپیک دارد نیز حمایت‌های خوبی داشته‌اند.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: رشد بسیار مناسبی در رشته‌های رزمی از نظر کمی داشته‌ایم. از سال 92 تا 93، رشد 137 درصد بوده که این رقم در سال 94 دوباره رشدی 34 درصدی داشت. ورزش‌های رزمی هواداران بسیاری در سراسر کشور دارد و این پتانسیل بالا را باید مدیریت کرد و به بهترین شکل از آن استفاده کرد. در خصوص ورزش‌های همگانی نیز وزارت ورزش و جوانان توجه گسترده‌ای به این موضوع دارد که در همین رابطه اعتباری 25 میلیارد تومانی نیز به ورزش همگانی اختصاص یافته‌است.

وی خاطرنشان کرد: سرانه ورزش همگانی نیز رشد خوبی داشته‌است. در ابتدای دولت تدبیر و امید سرانه، بین 7 تا 13 درصد بود که این رقم در آغاز سال 1395، به بیش از 21 درصد رسیده‌است. تلاش می‌کنیم تا این رقم در پایان سال به 30 درصد برسد.