۰ نفر

مهرداد جعفری گردآورنده نمایشگاه "پناهگاه" در گفت و گو با اقتصادهنرآنلاین؛

سعی دارم هنرمندان جدیدی به فضای هنرهای تجسمی معرفی کنم/ امسال نمایشگاه انفرادی برگزار خواهم کرد

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱
کد خبر: 349875
سعی دارم هنرمندان جدیدی به فضای هنرهای تجسمی معرفی کنم/ امسال نمایشگاه انفرادی برگزار خواهم کرد

به تازگی نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه تحت عنوان "پناهگاه" به گردآورندگی "مهرداد جعفری" نقاش، در گالری ژاله به برپا شده است، هنرمندان این نمایشگاه از هنرجویان مهرداد جعفری هستند و اغلب نیز از دانش آموختگان آکادمیک هنر نبوده اند و به صورت تجربی و آموزش‌های آزاد به شناخت و دریافت هنر روی آوردند. به همین منظور با مهرداد جعفری راجع به رویکرد و اهداف این نمایشگاه و چگونگی برپایی آن گفت و گو کرده ایم؛

اقتصادهنرآنلاین - فرزانه شهریاری؛ مهرداد جعفری راجع به انگیزه اش از برپایی این نمایشگاه به همراهی هنرجویانش، گفت: معرفی چهره های جدید که اغلب به تازگی وارد این فضا شده اند و پس از مدتی هنر برایشان اولیت و دغدغه شده، از جمله دلایل برپایی نمایشگاه است. این هنرمندان حدودا یک سال است که به آتلیه من می آیند و آموزش می بینند و هرکدام خارج از این فضا برای خودشان کسب و کار دارند و خوب هنر برایشان مثل درمان می ماند؛ یک بار یکی از همین دوستان به من گفت آتلیه برای من پناهگاه است و این جمله بسیار برای من جالب بود. ما از صفر تا صد را با هم پیش رفتیم و من سعی کردم در آموزش‌هایم تنها به مقوله نقاشی و هنر نپردازم بلکه به چگونگی برقراری ارتباط با افراد، گالری دارها و پرزنت مشتریان نیز، توجه کنم  و راجع به این موضوعات با هنرجویانم تبادل نظر کرده ایم.

این هنرمند در ادامه درباره انتخاب گالری برای برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: خوب خیلی از گالری ها هستند که تنها حاضرند با هنرمندان شناخته شده کار کنند و توجهی به این ندارند که مهم کیفیت و محتوای یک اثر است و به راحتی اطمینان نمی کنند. پیش تر هم نمایشگاهی را به همراه هنرجویانم، سال 96 در گالری دنا برگزار کرده بودیم که بیشتر جنبه آزمون و خطا داشت و من هم تجربه کمتری داشتم. اما خوشبختانه نمایشگاه فعلی با وسواس و تمرکز بیشتر و دقیق تری پیش رفت و مورد اقبال هم قرار گرفت، دیده و نقد شد، چند اثر  فروخته شد و  این جریان باعث شده من بیشتر اطمینان داشته باشم که اتفاق درستی افتاده است.

جعفری راجع به ساز و کار اقتصادی برپایی نمایشگاه پناهگاه به خبرنگار اقتصاد هنر آنلاین گفت: از سال 89 مشغول به فعالیت و کار کردن در این فضا هستم و هیچ زمان از هیچ جا حمایت نشده ام. این بار نیز خودمان با همکاری همدیگر این نمایشگاه را برپا کریدم. در وضعیت فعلی همین که فضایی برای کار کردن محیا باشد برایم کافیست و توقع بیشتری ندارم.

این هنرمند نقاش راجع به برنامه های آتی خود اعلام کرد: با یک فاصله ای از نمایشگاه فعلی، با تمام توانم سعی بر این دارم نمایشگاه انفرادی این دوستان را برگزار کنم و فکر می کنم این ها آنقدرخودشان هستند و با صداقت عمل می کنند، که حیف است دیده نشوند، خیلی وقت ها افرادی که در آتلیه ها و یا جاهای دیگر آموزش می بینند پس از مدتی سرخورده می شوند اما من با تمام گاردی که نسبت به ورود آن ها به فضای حرفه ای کار وجود دارد می خواهم بتوانم قدمی برای پیشرفتشان بردارم. اردیبهشت سال پیش بود که آخرین نمایشگاه انفرادیم را به گردآورندگی کاوه نجم در گالری ایوان برگزار کردم و امسال اگر برنامه هایم درست پیش برود قصد دارم نمایشگاه انفرادی خودم، که آثار چاپ در 20 فریم است را  در یکی از گالری های تهران برگزار کنم.

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان "پناهگاه" و به گردآوری مهرداد جعفری و آثار هنرمندان: مرجان پیرعطا، مهرداد جعفری، مانیا جلالی فراهانی، مینا حکیم، صراحی رفعتی، سارا کشمیری، محمد عرفان مولایی، سحر نهاوندی نژاد، از 6 تا 16 اردیبهشت از ساعت 16 تا 21 در گالری ژاله برپا می باشد. آثار این نمایشگاه شامل ترکیب مواد، ویدئو، نقاشی، مجسمه و چیدمان است. آدرس: کریم خان زند، خیابان ایرانشهر، خیابان نوشهر، شماره 3