۰ نفر

می خواهید فرزندتان ساز موسیقی یاد بگیرد؟ / سبک های یادگیری موسیقی را بشناسید

۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱:۲۹
کد خبر: 679675
می خواهید فرزندتان ساز موسیقی یاد بگیرد؟ / سبک های یادگیری موسیقی را بشناسید

هرچند هدف نهایی یادگیری یک ساز موسیقی است ولی هر شخص شیوه مخصوص به خود را دارد. در این مطلب می خواهیم به روش‌های مختلفی که افراد و به ویژه کودکان می‌توانند یک ساز را یاد بگیرند بپردازیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، هر فردی ممکن است یک یا چندین راه برای یادگیری یک ساز موسیقی داشته باشد. اما در نهایت روش منحصر به فرد خود را پیدا می کند. در ادامه سبک های مختلف یادگیری را مرور می کنیم.

1. سبک شنوایی. کسانی که این روش را دارند، از گوش های خود برای پردازش اطلاعات استفاده می کنند. آنها با شنیدن اطلاعات را بهتر یاد می گیرند و از نظر موسیقیایی می توانند ریتم و ملودی را تشخیص دهند.

2. سبک حرکتی. یک یادگیرنده حرکتی از حس لامسه خود برای حفظ اطلاعات استفاده می کند. حرکت به آنها در یادگیری کمک می کند و حافظه ماهیچه ای آنها به سرعت رشد می کند.

3. سبک منطقی. هنرجویی که یک یادگیرنده منطقی است، به بهترین وجه به مفاهیم، ​​الگوها و روابط پی خواهد برد. اعداد نیز برای این یادگیرندگان معنادار هستند.

4. سبک اجتماعی. همانطور که ممکن است حدس زده باشید، کودکانی که در دسته یادگیرندگان اجتماعی قرار می‌گیرند، اغلب همراه با افراد دیگر بهتر یاد می‌گیرند.

5. سبک منفرد، تنها، انفرادی. یادگیرندگانی که منفرد هستند دقیقاً متضاد یادگیرندگان اجتماعی هستند. فراگیران انفرادی ترجیح می دهند اطلاعات را به تنهایی پردازش و تمرین کنند. آنها دوست دارند از یک برنامه خودگام پیروی کنند.

6. سبک کلامی. فراگیران شفاهی برای درک بیشتر موسیقی نیاز دارند تا در مورد مسائل صحبت کنند. چه با دانش آموزان دیگر باشد و چه فقط با مربی آنها. گفتگو در مورد یک مفهوم به آنها کمک می کند تا اطلاعات را سریع تر پردازش کنند.

7. سبک دیداری. در نهایت، ما یادگیرندگان بصری داریم. این یادگیرندگان اطلاعاتی را پردازش می‌کنند که می‌توانند ببینند و داشتن مثال‌های بصری مانند نمودارها و نقاشی‌ها برایشان مفید است.

می خواهید فرزندتان ساز موسیقی یاد بگیرد

راه های یادگیری یک ساز موسیقی

تقریباً هر یک از گزینه های زیر از سبک های یادگیری شنیداری، دیداری و حرکتی استفاده می کنند.

1. یادگیری خصوصی. در درس های خصوصی، هنرجو یک به یک آموزش و درس هایی را از مربی خود می بیند. هر مربی اهداف فرزند شما را در نظر می‌گیرد و برای تقویت مهارت‌های او تلاش می‌کند، حتی اگر قبلاً در کلاسی شرکت نکرده باشد.

سبک یادگیری اولیه: بصری

در حالی که بسیاری از سبک‌های یادگیری دیگر در درس‌های خصوصی گنجانده شده‌اند، بصری برجسته‌ترین آنهاست. با تدریس مربی، دانش آموز می تواند اقدامات آنها را تماشا کند و معلمان می توانند برای توضیح یک مفهوم پیچیده با نشان دادن مستقیم آنها متوقف شوند.

سبک یادگیری متوسطه: منطقی

داشتن مکالمه یک به یک با یک متخصص، به دانش‌آموزان امکان می‌دهد سؤالات خود را بپرسند و درک روشنی از سازی که می‌خواهند بزنند و نحوه عملکرد تئوری موسیقی به دست آورند.

2. سبک نیمه خصوصی

آموزش نیمه خصوصی همان توجه را از سوی یک مربی ارائه می دهد اما با چند دوست اضافه شده! این یک تجربه عالی است که دانش آموزان می توانند با همسالان خود به اشتراک بگذارند.

سبک یادگیری اولیه: کلامی

هر چه بیشتر، بهتر! در یک درس نیمه خصوصی، دانش آموزان این فرصت را پیدا می کنند که در کنار همسالان خود یک ساز موسیقی را یاد بگیرند. به همین دلیل، یادگیری ممکن است سریعتر انجام شود زیرا کل گروه می توانند درباره یک مفهوم با هم بحث کنند.

3. گروه راک

یکی دیگر از تجربه‌های فوق‌العاده‌ای که دانش‌آموزان می‌توانند با سایر همسالان خود داشته باشند، پیوستن به گروه‌های راک است. وقتی دانش آموزی به یک گروه ملحق می شود، مهارت های خود را تمرین می کند، اما از مهارت های مختلف سایر اعضای تیم نیز بهره می برد. همانطور که آنها با هم کار می کنند، چیزی ایجاد می کنند که شنیدن آن بسیار جالب است. در پایان هر ترم، گروه ها نیز فرصت اجرای برنامه را دارند.

سبک یادگیری اولیه: شنیداری

در یک گروه، بخش‌های متحرک زیادی وجود دارد که باعث می‌شود موسیقی با هم جریان پیدا کند. در حالی که کودک شما ممکن است یک ساز را به خوبی بنوازد، اما یاد می‌گیرد که چگونه سازهای مختلف می‌توانند برای ایجاد یک اجرای فوق‌العاده منسجم شوند. اما برای انجام این کار، آنها باید از گوش های خود استفاده کنند و به سازهای دیگر و همچنین سازهای خود گوش دهند.

4. کمپ کردن

اگر فرزند خود را برای یک اردوی تابستانی ثبت نام کنید، او تجربه معاشرت با دانش آموزان دیگر با سطوح مختلف مهارت را خواهد داشت. آنها می توانند آهنگ ها را با هم یاد بگیرند و همچنین در گروه های کوچکتر تمرین کنند.

راه های یادگیری یک ساز موسیقی

سبک یادگیری اولیه: اجتماعی

در اردوها، درس ها و جلسات بسیار شبیه به کلاس درس است. با تعداد زیادی دانش آموز، یک یا چند مربی به عنوان یک گروه بزرگ به همه آنها آموزش می دهند.

5. سبک خودخوان

سبک یادگیری ابتدایی: انفرادی

این سبک اساساً حول سبک یادگیری انفرادی (خودآموز) می چرخد. افرادی که به صورت خودآموز ساز موسیقی را یاد می گیرند، نیازی به استفاده از کلاس های آموزشی نمی بینند.

6. جلسات جم ( (Jam Sessions)

اغلب جلسات جم را به سختی می توانکلاس درس نامید. جلسه جم زمانی است که گروهی از دانش آموزان دور هم جمع می شوند و فقط بدون مربی، بدون مخاطب (معمولاً) موسیقی می نوازند. این کار فقط سرگرم کننده است! دانش‌آموزانی که در جلسات جم شرکت می‌کنند، تمایل دارند که درک اولیه‌ای از سازی که می‌خواهند یاد بگیرند داشته باشند و از جلسه برای کشف و کسب تجربه استفاده کنند. این در اصل یک رویداد "یادگیری در حین حرکت" است.

سبک یادگیری اولیه: اجتماعی

جلسات جم یکی از آرام‌ترین روش‌های یادگیری نحوه پخش موسیقی است. اغلب، دانش‌آموزان به تماشای بازی‌های دیگر می‌پردازند و در مورد نحوه بازی کردن با یک چیز خاص صحبت می‌کنند.

منبع: creativesoulmusic