۰ نفر

شرایط نامساعد کنونی جشنواره موسیقی «امیرجاهد» را لغود کرد

۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبر: 678743
شرایط نامساعد کنونی جشنواره موسیقی «امیرجاهد» را لغود کرد

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره سراسری موسیقی «امیرجاهد» گفت: مرحله دوم داوری این جشنواره؛ اجرای صحنه‌ای شرکت‌کنندگان در بخش‌های دونوازی و گروه‌نوازی تا اطلاع بعدی به تعویق افتاد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مهدی مساح بیدگلی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به درخواست برخی شرکت‌کنندگان و به صلاحدید شورای سیاستگذاری، مسئولان و داوران جشنواره مقرر شد از آنجایی که هدف اصلی برگزاری جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد، کشف استعدادهای درخشان، حمایت از هنرمندان نسل جوان و فراهم کردن بستری مناسب برای رشد و پیشرفت اصولی این سرمایه‌های ارزشمند کشور و دیده شدن آنان بوده است، تا مساعد شدن شرایط کنونی کشور، برگزاری مرحله اجرای حضوری این بخش به تعویق بیفتد.

وی با بیان اینکه زمان آیین اختتامیه جشنواره موسیقی امیرجاهد اعلام خواهد شد، افزود: تمام برنامه‌ریزی‌های اجرای جشنواره از قرارداد سالن، انتخاب هیئت داوران و هماهنگی‌های پشتیبانی انجام شده بود که قصد داشتیم خبر آن را منتشر کنیم اما متأسفانه شرایطی در کشور ایجاد شد که بهتر دانستیم صبر کنیم تا اوضاع بهتر شود. از تمام شرکت‌کنندگان به خاطر صبوری که در این مسیر داشتند نهایت تشکر را دارم.

بیدگلی از اعلام فراخوان دوره پنجم جشنواره سراسری موسیقی امیر جاهد خبر داد و گفت: از شنبه (۲۱ آبان ماه) ثبت‌نام متقاضیان در بخش‌های تکنوازی، دونوازی و گروه‌نوازی آغاز می‌شود و تا ۱۵ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

چهارمین دوره جشنواره سراسری موسیقی امیرجاهد با همکاری خانه موسیقی ایران و خانه موزه دکتر محمد معین و محمدعلی امیرجاهد در دو شاخه موسیقی سنتی (دونوازی_ اجرای گروهی _ آواز) و موسیقی کلاسیک (دونوازی_ اجرای گروهی _ آواز) در رده‌های سنی الف (۷ تا ۱۴ سال)، ب (۱۵ تا ۲۲ سال)، ج (۲۳ تا ۳۰ سال) برگزار می‌شود. فراخوان این جشنواره شهریورماه سال گذشته منتشر شد.