۰ نفر

چرا اطرافیان پشت سرمان حرف می زنند + بهترین واکنش

۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۲۴
کد خبر: 685837
چرا اطرافیان پشت سرمان حرف می زنند + بهترین واکنش

نفرت ناامیدی، طرد شدن،غم، خشم؛ آیا صرفاً به این دلیل که اطرافیان پشت سرمان حرف می زنند با هر یک از این احساسات و عواطف دست و پنجه نرم می کنید؟ وقت آن است که به همه اینها پایان دهید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اکثر اوقاتی که شخص یا اشخاصی اطرافیان پشت سرمان حرف می زنند حس درماندگی داریم، نه می توانیم با آنها برخورد واضح و شفافی داشته باشیم و نه سکوت جایز است.در اینجا  به این موضوع می پردازیم که چرا اطرافیان پشت سرمان حرف می زنند و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید.

1. موفق هستید

مردم اغلب وقتی به چیزی رسیده اید که آنها نمی توانند، اطرافیان پشت سرمان حرف می زنند. پیشرفت غبطه‌انگیز اغلب باعث غیب کردن پشت سر شما می‌شود. افرادی که فوق العاده موفق هستند اغلب برای رسیدن به جایگاه خود مجبورند از پوسته هنجارهای جامعه و فرهنگ بیرون بیایند و همین واقعیت ممکن است دلیلی باشد که اطرافیان پشت سرمان حرف می زنند، چه در مدرسه و چه در دانشگاه یا در محل کار.

بیایید به عنوان مثال به جاستین بیبر نگاه کنیم. قرار نیست با هم بحث کنیم که آیا او خواننده خوبی است یا خیر. اما آیا میلیون‌ها هشتگی که در فضای مجازی وجود داشت با محتوای«از جاستین بیبر متنفرم» را ندیده‌ایم؟ به این دلیل که جاستین توانسته است بسیاری از هنجارهای موسیقی سنتی را بشکند یا دور بزند.

2. به چیزهای خوب زندگی شما حسادت می کنند

بیایید این را با یک سناریوی کلاسیک محل کار شروع کنیم. آقای X به بخش بالاتری می رود. کمتر از شش ماه پس از پیوستن به شرکت، او ترفیع می یابد و مدیر می شود. از طرف دیگر آقای Y و خانم Z در دو سال گذشته در این شرکت مشغول به کار بودند و مشتاقانه منتظر ارتقاء در همان پست، در نتیجه ارتقاء آقای ایکس، آقای Y و خانم Z را وادار می کند در تمام طول روز پشت سر او صحبت کنند.

در این زمینه بخوانید؛

معاشرت با این افراد دیوانگی محض است

با کسی که از شما متنفر است اینگونه رفتار کنید

تفاوت رک بودن و بیشعوری

ترفیع در محل کار تنها یک نمونه بود. متأسفانه، وقتی مردم نسبت به کاری که شما انجام داده یا چیزی که دریافت کرده اید حسادت می کنند، اطرافیان پشت سرمان حرف می زنند.

3. می خواهند شما را بشناسند

به گفته جامعه شناسان ، شایعات ممکن است در تکامل ما به عنوان یک گونه نقش داشته باشد و به انسان ها کمک می کند با یکدیگر پیوند برقرار کنند . به اعضای یک گروه کمک می کند تا کسانی را که از گروه حمایت نمی کنند شناسایی کنند. در یک محیط مدرن، شایعات هنوز به عنوان راهی برای شناسایی کسانی است که با گروه اصلی  هستند و نیستند، چه در کلاس درس باشند و چه در دفتر.

4 . کار بهتری برای انجام دادن ندارند

این واقعیت که مردم در مورد شما صحبت می کنند به این معنی است که آنها کار بهتری برای انجام دادن ندارند. همه ما خواهان زندگی هایی هستیم که پویاتر و معنادارتر از غیبت کردن در مورد دیگران باشد. این منجر به یک واقعیت ساده می شود: زندگی آنها اسفبار و رقت انگیز است. چیزی که مردم در مورد شما می گویند وقتی که در کنار شما نیستید، بیشتر در مورد شخصیت خودشان خبر می دهد  تا در مورد شما.

اطرافیان پشت سرمان حرف می زنند؛ با آنها چطور رفتار کنیم

پشت سر حرف زدن

1. سکوت بهترین پاسخ به یک احمق است

یکی از اولین چیزهایی که باید درک کنید این است که در بیشتر مواقع هیچ کاری نمی توانید در مورد شایعات انجام دهید. ممکن است بتوانید یک نفر را ساکت کنید تا وقتی در اطرافتان نیست حرفی از شما نزند، اما واقعاً می توانید چند نفر را متقاعد کنید؟

به عنوان مثال، استیو جابز منتقدان زیادی داشت که تاکتیک‌های بازاریابی سبک مدیریتی او و حتی شخصیت او را رد می‌کردند . احتمالاً شما هم همین‌طور! مهم نیست که چه کاری انجام می دهید و چقدر در کاری خود مهارت دارید، همیشه افرادی هستند که خلاف آن فکر می کنند. اطرافیان پشت سرمان حرف می زنند تا شما را پایین بکشند.

2. درک کنید که آنها مهم نیستند

وقتی اطرافیان پشت سرمان حرف می زنند، واضح است که در زندگی شما مهم نیستند. اگر شخص تاثیر گذاری بودند، در مورد شما صحبت نمی کردند! خوشبختی واقعی در پیشرفت و رفاه شما به صورت فردی و همچنین برای عزیزانتان نهفته است. آنچه دیگران درباره نحوه زندگی‌تان می‌گویند، فکر می‌کنند یا احساس می‌کنند، بر شادی یا وضعیت روحی شما تأثیری ندارد و نباید تأثیر بگذارد. قبل از اینکه خیلی دیر شود این را درک کنید.

3. وقتی از کنار آنها رد می شوید با اعتماد به نفس لبخند بزنید

بزرگترین ضربه وقتی اطرافیان پشت سرمان حرف می زنند، دیدن بی تفاوتی شماست که با لبخندی مطمئن از کنارشان رد می شوید که می گوید: "می دانم که پشت سر من حرف می زنی، اما برایم مهم نیست." و اگر واقعاً می‌خواهید این نبرد را ببرید، طوری قدم بردارید که گویی شادترین فرد جهان هستید. شخصی که مدام در مورد شما صحبت می کند، مطمئنا متوجه خواهد شد.

4. بخندید

یکی از بزرگترین ضربه هایی که می توانید به کسانی که پشت سر شما صحبت می کنند وارد کنید، خوشحالی شماست. این واقعیت که  تحت تأثیر صحبت های آنها قرار نگیرید یا اذیت نمی شوید، شکست بزرگی برای آنها است.

5. احساس قربانی بودن نکنید

همانطور که ممکن است تا به حال متوجه شده باشید، ممکن است مردم زمانی شروع به صحبت در مورد شما کنند که شما کاری را انجام داده اید که موجب حسادت آنها شده است. این شما نیستید که آنها از او متنفرند، بلکه موفقیت شماست. آنها همین کار را با هر فرد دیگری در موقعیت شما انجام می دهند.

6. سیستم پشتیبانی خود را بسازید

همه ما دوستان و همکارانی داریم که مراقب ما هستند. اگر این کار را نکنید، دلیلی برای وحشت وجود ندارد . همه ما باید از جایی شروع کنیم، اینطور نیست؟ با مهربانی با اطرافیانتان شروع کنید. سعی کنید هر روز با ادب و محترمانه رفتار کنید. به مردم نشان دهید که آدم خوبی هستید و دوستی به دنبال این کار خواهد آمد.

7. رویارویی خود را به خوبی برنامه ریزی کنید

واکنش بیش از حد در موقعیتی مانند این به هدف شما کمک نمی کند. این فقط نشان می دهد که شما تحت تأثیر صحبت های مردم در مورد خودتان قرار گرفته اید. آرام باشید و نشان دهید که از شایعات و شایعاتی که در اطراف وجود دارد آشفته نیستید. اگر برای رفع شایعه یا سوء تفاهم باید واکنش نشان دهید یا با موقعیتی روبرو شوید، آن را به خوبی برنامه ریزی

8.به چیزهای منفی واکنش نشان ندهید

هرکسی که به شهرت، ثروت یا هر نوع موفقیت دیگری دست یافته باشد، مردمی پشت سر و رو به روی او درباره اش صحبت خواهند کرد. باراک اوباما، کیم کارداشیان، استیو جابز، محمد علی و جولیا گیلارد تنها تعدادی از افراد زیادی هستند که مورد انتقاد و تمسخر مردم پشت سرشان قرار گرفته یا شده اند.

علیرغم این واقعیت که میلیون ها نفر در سراسر جهان از آنها انتقاد و در موردشان صحبت کردند، همه آنها در نوع خود موفق بودند. همه آنها رویاهای خود را زندگی می کنند. چه موافق باشید که آنها چگونه به رویاهای خود دست یافته اند و آیا این راه درست است یا خیر، آنها همچنان موفق هستند.

موفقیت بهترین انتقام است

قرار نیست با بحث کردن با تک تک اطرافیانی که پشت سرمان حرف می زنند در این نبرد پیروز شوید . قرار نیست با پرتاب مشت برنده شوید. و قطعاً با احساس ناامیدی و نشستن روی صندلی خود در خانه برنده نخواهید شد. تنها راهی که می توانید از این وضعیت عبور کنید، بهبود مستمر شرایط زندگی خود و انجام کارهایی برای رسیدن به خوشبختی و موفقیت است. 

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان