۰ نفر

از کجا بفهمم دوست حسود دارم؟ / ۷ علامت هشدار دهنده که ثابت می کند یک نفر به شما حسادت می کند

۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۲
کد خبر: 684824
از کجا بفهمم دوست حسود دارم؟ / ۷ علامت هشدار دهنده که ثابت می کند یک نفر به شما حسادت می کند

حسادت یک احساس بسیار طبیعی در انسان است. اشکالی ندارد که احساس حسادت داشته باشیم اما به جای اجتناب از آن، باید سعی در آرام نگاه داشتنش داشته باشیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، تلاش برای حسادت نکردن، تنها بر شدت آن می افزاید. از این رو، پذیرفتن احساسات منفی انسانی و وجودش در ما کار عاقلانه تری است تا انکار آن. گذشته از این، تشخیص اینکه آیا فردی به شما حسادت می کند و این که در اطرافتان دوست حسود وجود دارد یا نه نیز مهم است. هرگز نمی دانید حسادت یک نفر تا چه حد ممکن است بر ما تأثیر شخصی و حرفه ای بگذارد.

در اینجا 7 علامت هشدار دهنده وجود دارد که نشان می دهد دوست حسود دارید که پنهانی به شما حسادت می کند.

با توهین به شما کمک می کند

یکی از نشانه های دوست حسود این است که به نظر میرسد هر کاری از دستش بر می آید برای حمایت از شما انجام می دهد، سپس برای لطفی که کرده به شما توهین می کند. 

 سعی می کنند موفقیت شما را کوچک جلوه دهند

دوست حسود هستند سعی می کند موفقیت شما را دست کم بگیرد. آنها احساس سرخوردگی می کنند زیرا نمی توانند به اندازه شما دستاورد داشته باشند. آنها همیشه سعی می کنند دیگران را متقاعد کنند که شما به اندازه کافی خوب نیستید.

 دوست حسود مشتاق رقابت است

حسادت

وقتی کسی حسادت می کند نیاز شدیدی به اثبات برتری خود دارد. در نتیجه، افرادی که مستعد تجربه دوره‌های حسادت هستند نیز بیش از حد برای رقابت با شما تلاش می کنند.

دوست حسود از اشتباهات شما خوشحال می شوند

حتی اگر اشتباهی باشد که مدت‌ها پیش مرتکب شده‌اید، یا به تازگی ضرر کرده اید ، دوست حسود شما اولین کسی است که به شما می‌گوید: «بهت گفته بودم که....» زمانی که شما شکست را تجربه می کنید، ممکن است احساس شادی و رضایت کنند.

کپی کارهای خوبی هستند

دوست حسود و یا هر کسی که به شما حسادت می کند سعی دارد هر کاری را انجام می دهید دنبال کرده و تقلید کند. یک دوست حسود می توانند راه رفتن، لباس پوشیدن و صحبت کردن را به روش شما ادامه دهند. حتی اگر در ابتدا آن را به عنوان یک تعریف و تمجید تلقی کنید، دیر یا زود روی متوجه تاثیر منفی این تقلید خواهید شد.

درباره شما بدگویی می کنند

گاهی اوقات، حتی دوست حسود شما متوجه نمی شود که به شما حسادت می کند. به احتمال زیاد حسادت ابندا با احساس دوست نداشتن شروع می شود، به خصوص اگر به چیزی برسید که آنها همیشه برای خودشان می خواستند. بنابراین ممکن است از دیگران بشنوید که دوستتان در زمان غیب شما حرف های نه چندان خوبی درباره شما می زند.

 شکست های شما را جشن می گیرند

دوست حسود اگر به بداند که در رسیدن به اهداف خود موفق نبوده و شکست خورده اید احساس شادی و خوشبختی می کند. اما آنها هرگز شما را از شادی که خبر شکست شما برای آنها به ارمغان آورده است مطلع نمی کنند. بلکه پنهانی از این که شما در کاری شکست خورده اید خوشحال می شوند.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین

خبرنگار: مهتاب لطفیان