۰ نفر

زوج های خوشبخت درباره این مسائل سکوت نمی کنند

۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۸
کد خبر: 675463
زوج های خوشبخت درباره این مسائل سکوت نمی کنند

در داشتن یک رابطه شاد همه چیز به ارتباط سالم میان زوجین برمی گردد. زوج های خوشبخت با هم صحبت ها و گفتگوهای زیادی دارند تا بتوانند با قدرت و درک بیشتری زندگی کنند.

درباره این موضوعات، حتما با همسرت بحث کن

به گزارش اقتصاد آنلاین، زوج های خوشبخت دقیقاً در مورد چه چیزی صحبت می کنند؟ خواندن این مقاله را ادامه دهید تا ببینید چگونه رابطه شما می تواند فراتر از یک بحث کوچک باشد.

1. امید و رویاها

یکی از بهترین چیزها در مورد زن و شوهر بودن این است که شخصی برای به اشتراک گذاشتن امیدها و آرزوهای خود با شخصی دیگر اشتراکاتی دارد. هنگامی که یک ازدواج سالم و یا روابط سالمی دارید، هر فرد می تواند احساسات صادقانه داشته باشد و رویاهای خود را بدون محدود کردن به اشتراک بگذارد.

به این دلیل است که شخص دیگر آن امیدها و آرزوها را می شنود و وی را تشویق می کند. وقتی آن فشار را تحمل می کنید و درباره شان صحبت می کنید، به نظر می رسد آن رویاها امکان پذیر تر است. این باعث می شود شما و همسر یا شریک زندگی تان شادتر شوید.

زناشویی

2. ترس و ناامیدی

طرف دیگر ماجرا این است که هر چیزی ممکن است شما را بترساند یا شما را عصبانی کند. این می تواند شامل احساسات عمیقی باشد که شما سالها آن را متحمل شده اید تا مشکلات کوچکی که در محل کار به وجود می آیند. داشتن کسی که در مورد این ها با او بحث کنید می تواند این فشار را کاهش دهد. از تنها بودن استفاده نکنید!

3. پول

بسیاری از زوج ها در مورد پول با هم می جنگند. خیلی طبیعی است که در بین زوج های خوشبخت پول بیشترین بحث باشد.

آنها ممکن است در مورد همه  مسائل مربوط به پول توافق نکنند اما آنها می توانند با آرامش صحبت کنند و با هم تصمیماتی منطقی بگیرند که با پول خود چه کنند. این به کاهش استرس کمک می کند و این باعث ایجاد رابطه ای عمیق تر میان زوج های خوشبخت می شود.

4. رابطه جنسی

آیا واقعاً باید در مورد رابطه جنسی صحبت کنید؟ چرا فقط آن را انجام ندهیم و بگذاریم خودش کار کند؟

بعضی اوقات زوج ها از جنبه ای از رابطه جنسی خود از نظر کیفیت، کمیت یا تکنیک، راضی نیستند. نگه داشتن افکار و احساسات در خودتان احتمالاً شما را منزوی کرده و باعث می شود شما کمتر خوشحال باشید.

صحبت در مورد رابطه جنسی قطعاً کاری است که زوجین خوشحال انجام می دهند. وقتی آنها بتوانند یکدیگر را در خارج از اتاق خواب درک کنند، کنار هم بودن در اتاق خواب چشم انداز هیجان انگیز تری برایشان دارد.

5. سیاست

این می تواند آخرین موضوع مورد علاقه افراد برای گفتگو باشد به خصوص اگر شخص دیگر با شما هم نظر نباشد. سیاست شامل بسیاری از احساسات، تاریخ، احتمالات آینده و تعدادی از سیاستمداران است. این طبیعی است که بسیاری از مکالمات در مورد این موضوع چندان جذاب نباشند.

زوج های خوشبخت می دانند بحث در مورد سیاست حتی اگر موافق هم نباشند مهم است تا بتوانند درک کنند که طرف دیگر از کجا می آید و چگونه فکر می کند. در این مباحث واقعاً می توانیم ببینیم که مهمترین چیز برای شخص دیگر چیست.

6. مباحث معنوی یا مذهبی

مباحث معنوی یا مذهبی می توانند مشکل باشند. شما نمی خواهید روی انگشتان پا قدم بردارید اما همچنین نمی خواهید به اجبار به چیزی که به آن اعتقاد ندارید مجبور شوید.

زوج های خوشبخت می دانند مهم است که درباره این موارد با آرامش و احترام بحث کنیم. شما نمی توانید این بخش از زندگی یک شخص را نادیده بگیرید حتی اگر می ترسید در مورد آن صحبت کنید.

امتحان کنید. ممکن است آنقدر که فکر می کنید وحشتناک نباشد. وقتی افکار خود را بیرون می ریزید و همسرتان گوش می کند و شاید حتی موافقت کند یا حداقل به اعتقادات شما احترام بگذارد، شما هر دو خوشحال تر هستید.

7. مسائل مربوط به خانواده یا والدین

اگر خانه و خانواده دارید، باید مرتباً درباره آن موارد صحبت کنید. از چیزهای کوچک مانند اسباب بازی های مورد علاقه فرزندتان گرفته تا موارد بزرگتر همچون مواردی که بچه ها در مدرسه می گذرانند یا تعمیرات اساسی که باید در خانه انجام شود، زوج های خوشحال همه چیز را به اشتراک می گذارند. برای آنها مهم است که هر دو بخشی از هر آنچه که اتفاق می افتد باشند. هنگامی که آن را با هم طی کردید، بر خلاف تصمیم گیری و انجام دادن به تنهایی، پس می توانید یک زوج بسیار خوشحال تر باشید.

8. خاطرات

این که آیا این یک مکالمه در مورد کودکی شما است یا ذکر خاطراتی است که در زندگی روزمره به وجود می آیند، به اشتراک گذاشتن خاطرات کاری است که همه زوج های خوشبخت انجام می دهند. گذشته شما بخش بزرگی از چیزی است که شما را به عنوان یک شخص شکل داده است، بنابراین این طبیعی است که همسرتان فقط بخواهد آن را با شما زنده کند.

در نهایت، بسیاری از خاطرات خود را با هم ایجاد خواهید کرد که می توانید در مورد آنها تأمل کنید و به اشتراک بگذارید. دانستن اینکه زندگی مشترک خوبی در کنار هم ساخته اید باعث افزایش شادی شما خواهد شد.

9. یادگیری از تجربه ها

نگاه به گذشته کافی نیست. شما باید آنچه را که در طول سالها آموخته اید، تحلیل کنید. توجه و تأمل در مورد این تغییرات به شما کمک می کند تا در اوقات سخت و روزهای خوب سپاسگذار باشید.

تجربیات و بینش شما همچنین می تواند به شریک زندگی شما کمک کند که از شما یاد بگیرد و برعکس. هرچه با هم یاد بگیرید و رشد کنید، خوشبخت تر می شوید. یاری گرفتن از مشاور زوج ها همچنین می تواند یک محیط امن و باز برای گفتگو درباره هرگونه مسائلی که شما را از دستیابی به خوشبختی روابط باز می دارد، فراهم کند.