۰ نفر

دبیر سندیکاى لوله و پروفیل فولادى اعلام کرد:

لزوم نظارت وزارت صمت بر عرضه کافى فولادسازان در بورس کالا/ تاثیر مستقیم قیمت جهانی و نرخ ارز بر قیمت داخلی فولاد

۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶
کد خبر: 451901
لزوم نظارت وزارت صمت بر عرضه کافى فولادسازان در بورس کالا/ تاثیر مستقیم قیمت جهانی و نرخ ارز بر قیمت داخلی فولاد

امیرحسین کاوه دبیر سندیکاى لوله و پروفیل فولادى در خصوص رشد قیمت فولاد گفت: عرضه اندک فولادسازان در بورس به واسطه عدم نظارت وزارت صمت انجام می شود بنابراین باید تدبیری اتخاذ شود که فولادسازان از جمله تولیدکنندگان ورق به سمت عرضه در بورس، گرایش پیدا کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، کاوه افزود: کشف قیمت فولاد در بورس از دوجنبه باید مورد توجه قرار گیرد به طوریکه قیمت جهانی و قیمت دلار، نقش مستقیم بر افزایش قیمت فولاد و نوسان آن در بازار دارد.

 وی عنوان کرد: آنچه امروز بر قیمت فولاد تاثیرگذار است افزایش قیمت جهانی به اضافه نوسان قیمت دلار آزاد است که به طور طبیعی باعث افزایش قیمت آن در جهان و کشور ما می شود.

دبیر سندیکای لوله و پروفیل فولادى با اشاره به میزان عرضه فولاد در بورس بیان کرد: عرضه فولاد و شمش به دلیل نوسان قیمت در بورس کالا چشم گیر نیست و باید حجم عرضه ها از سوی وزارت صمت نظارت شده و افزایش یابد.

کاوه ادامه داد: هر تولید کننده ای که  فولاد و ورق تولید می کند باید محصولش را در بورس عرضه کند تا شاهد تنظیم و تعادل بازار باشیم.

این صنعتگر در پایان پیشنهاد کرد: میزان تقاضا نیز باید از سوی وزارت صمت واقعی شود و تشکل ها و انجمن ها نیز در این باره نظارت داشته باشند و از سوی دیگر عرضه کالا در بورس به میزان نیاز واقعی باشد تا التهابی در بازار ایجاد نشود.