۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شیوع کرونا منجر به کاهش 19درصدی تولید جهانی نیکل در سال2020 می‌شود

۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۷
کد خبر: 446589
شیوع کرونا منجر به کاهش 19درصدی تولید جهانی نیکل در سال2020 می‌شود

فیچ سولوشن در بیشتر بخش‌های آخرین گزارش منتشر شده خود در پیش بینی تولید معادن در سال 2020 بازنگری کرده و میزان تولید و مصرف فلزات را در مواردی کاهش داده است. در توضیح این اقدام آمده است روند برآوردها در ادامه هم مطابق با تحول اوضاع و بیانیه‌های دولتی و شرکتی تغییر خواهد کرد.

اقتصاد آنلاین اکرم شعبانی؛ پیش از همه گیری ویروس کرونا، فیچ پیش بینی کرده بود که تولید معادن نیکل در سال 2020 به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت، چرا که ممنوعیت صادرات سنگ نیکل در اندونزی اجرایی و این مساله موجب تعطیلی معادنی شد که تولید یکپارچه نداشتند.

در میان کشورهای مهم تولید کننده نیکل، اکثر آنها از اقدامات گسترده توقف تولید در معادن خودداری کردند. دستور تعلیق معدن در یکی از استان‌های جنوبی فیلیپین منجر به تعلیق موقت عملیات افزایش تولید در ماه آوریل شد.

در حالی که شرکت‌های نیکل آسیا و گلوبال فرونیکل عملیات تولید را از ماه مه آغاز کردند، فیچ پیش بینی رشد تولید معادن نیکل را از سالانه 25 درصد در سال 2020 به 10 درصد کاهش و پیش بینی رشد تولید سال 2021 را به 20 درصد افزایش داده است.

فیچ پیش بینی می‌کند که تولید جهانی نیکل در سال 2020 نزدیک به 19.6 درصد کاهش خواهد یافت. این شرکت تحقیقاتی انتظار دارد که فعالیت‌های اکتشافی به طرز چشمگیری کاهش یابد چرا که شرکت‌ها هزینه‌های سرمایه را به منظور حفظ نقدینگی کاهش خواهند داد.

18

(نمودار پیش بینی فیچ سولوشن از تولید نیکل)

فیچ پیش بینی می‌کند عدم پایداری بازارهای سهام و احساس عدم ریسک پذیری در میان سرمایه گذاران، راه شرکت‌های نوپا در بهره برداری از بازارهای سهام کوچک در مساله تامین بودجه را دشوار کرده و همین مساله فشارهای نزولی بیشتری بر فعالیت‌های اکتشافی وارد خواهد کرد.

فیچ همچنین پیش بینی 2020 خود را برای رشد تولید چین در سال جاری از 2.5 درصد سالانه به 0 درصد تغییر داده است. در حالی که محدودیت‌های اولیه دولت عاملی برای این کاهش درصدها بود تحلیل‌گران همچنین کاهش واردات مواد معدنی از اندونزی را در این کاهش رشد تولید دخیل عنوان کرده‌اند.

رشد جهانی تولید فلز به صورت عمده توسط میزان تولید در اندونزی هدایت می‌شود که از مساله همه گیری کووید – 19 در سال جاری این موضوع تحت تاثیر قرار گرفته است. همچنین طی ماه‌های آینده فیچ انتظار دارد با افزایش قیمت‌ها و شروع دوباره فعالیت‌های اقتصادی میزان تولید نیکل نسبت به ماه‌های ابتدایی سال افزایش یابد.