۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش تولید طلای صنعتی کشور مالی در سال2020

۱۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
کد خبر: 443955
کاهش تولید طلای صنعتی کشور مالی در سال2020

وزارت معادن و فرآورده های نفتی کشور مالی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود تولید طلای صنعتی در کشور مالی در سال جاری با کاهش 8.3درصدی در مقایسه با سال۲۰۱۹ به 59.77تن برسد که این مساله ناشی از افت تولید چندین معدن این کشور در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت فعالیت‌های اقتصادی در این کشور و بسیاری دیگر از کشورها عنوان شده است.

اقتصادآنلاین- طاهره گودرزی؛ به گزارش رویترز گفته می‌شود تولید کل طلا در سال 2020 به 65.7 تن می‌رسد، در حالی که سال گذشته تولید کل طلا 71.1 تن بوده است.

براساس این گزارش، شرکت‌های فعال در بخش معدن در کشور مالی شامل Barrick Gold ، Resolute Mining ، Anglogold Ashanti و B2Gold هستند.

یکی از مسوولان وزارت معادن مالی به خبرگزاری رویترز گفته است که ذخایر موجود در معدن آنگلوگلد آشانتی به نقطه کاهشی رسیده که بر همین اساس میزان تولید این معدن در مقایسه با سال گذشته و تولید 4.6 تنی طلا، در سال جاری فقط 832 کیلوگرم طلا خواهد بود.

وی افزود: میزان تولید معدن باریک گلد هم در شرایطی در سال جاری معادل ۱.۹ تن برآورد می‌شود که در مقایسه با تولید 3.5 تنی سال ۲۰۱۹ بیانگر کاهشی فاحش است. همچنین معدن Finkolo Resolute که در سال گذشته  6.6 تن تولید طلا داشته در سال جاری فقط 440 کیلوگرم تولید خواهد داشت.