۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش قیمت مس درپی افزایش تنش‌های آمریکا و چین

۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۸
کد خبر: 441497
 افزایش قیمت مس  درپی افزایش تنش‌های آمریکا و چین

فلزات صنعتی به دلیل هشدار افزایش تنش بین آمریکا و چین و محرک اقتصادی گسترده‌ای که توسط پکن مصرف کننده برتر کالاهای جهان سایه انداخته است، تحت الشعاع قرار گرفت.

اقتصادآنلاین- طاهره گودرزی؛ معاملات مس روز جمعه در نیویورک با 3.6٪ به 2.37 دلار در هر پوند (5.225 دلار در هر تن) سقوط کرد و باعث شد فلز مس نزدیک به 20٪ از کمترین میزان در اواسط ماه مارس برسد.

براساس این گزارش ویروس کرونا ضربه جدی به معاملات تجاری ژانویه دولت ترامپ وارد کرد، که شامل وعده‌های چین از صدها میلیارد دلار واردات کالاها به ویژه نفت و گاز بود.

حرکت چین در این هفته برای قدرت نمایی به هنگ کنگ، هرگونه امید به تجارت را که برای اواخر سال جاری برنامه ریزی شده بود، جبران کرد.

"زیرساخت های جدید" چین

براساس این گزارش، ضعف در قیمت مس به رغم اعلام خبر بسته محرک چینی به اندازه  700 میلیارد دلار بلوکه  شده در اقتصاد در طول بحران جهانی مالی 2009 رخ داد.

دراین گزارش آمده است که یک اقتصاددان سرمایه می گوید که این اندازه گیری اقتصادی از آنچه انتظار می رفت پرخاشگرانه بوده و نشان می‌دهد که چگونه زیرساخت‌های فیزیکی چین از سال 2009 گسترش یافته است.

شبکه راه‌های آسفالت و شبکه آزادراه بیش از دو برابر شده است.همچنین چین یک شبکه ریلی با سرعت بالا ایجاد کرده است و یک شبکه معمولی را با یک سوم گسترش داده است. نود فرودگاه ساخته شده و توسعه دهندگان 75 میلیون خانه شهری ساخته‌اند.

با توجه به کاربرد گسترده مس در حمل و نقل ، شبکه‌های برقی ، ساخت و ساز تقاضای مس می‌تواند با افزایش چشمگیری در هزینه‌های زیرساخت ایجاد کند.

علاوه بر این بخش بزرگی از سرمایه گذاری به سمت زیرساخت های جدید که توسط نخست وزیر چین ذکر شده است، که سرمایه اقتصادی است، می‌رود.

این امر به ساخت شبکه‌های 5G ، شبکه‌های اطلاعات نسل بعدی و شارژ امکانات برای اتومبیل‌های برقی اشاره دارد. همه این موارد به مقدار زیادی مس احتیاج دارند.