۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش تقاضای الماس تا سال2050 به 292میلیون قیراط/ روسیه دارای بیشترین ذخایر الماس در جهان

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۴۱
کد خبر: 439344
افزایش تقاضای الماس تا سال2050 به 292میلیون قیراط/ روسیه دارای بیشترین ذخایر الماس در جهان

براساس گزارشی پیش بینی شده است که تقاضا الماس تا سال2050 به 292میلیون قیراط می‌رسد و این رقم رشدی بیش از 88٪در سال2018 از 155میلیون قیراط الماس را نشان می‌دهد.

اقتصادآنلاین  طاهره گودرزی؛ ذخایر الماس در روسیه ، کنگو و بوتسوانا حداقل 80.6 درصد از کل جهان را تشکیل می‌دهد که حدود 1.1 میلیارد میلیون قیراط تخمین زده می‌شود.

طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط سایت "لرنبوند" مستقر در لندن، روسیه بیشترین ذخایر را با 650 میلیون قیراط الماس دارد که حدود 52٪ از ظرفیت جهانی را تشکیل می دهد.

بر اساس این گزارش، کنگو با 150 میلیون قیراط  یا 13٪ از کل جهان در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که بوتسوانا مقام سوم را در اختیار دارد و ذخایر الماس در این کشور 90 میلیون قیراط است.

1

در این گزارش آمده است آفریقای جنوبی و استرالیا همچنین بخش قابل توجهی از ذخایر جهانی را به ترتیب با 54 و 39 میلیون قیراط الماس به خود اختصاص داده‌اند.

با این حال، علیرغم کاهش تقاضای فعلی، نتیجه اقدامات قرنطینه ناشی از بیماری ویروس کرونا انتظار می‌رود که فروش سنگ‌های زبر طی 30 سال آینده به طور پیوسته صعود کند.

این مطالعه پیش بینی کرده است که تقاضا الماس تا سال 2050 به 292 میلیون قیراط می‌رسد و این رقم رشدی بیش از 88٪ در سال 2018 از 155 میلیون قیراط الماس را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش با پیش بینی شرایط فعلی بازار به نظر می‌رسد بخش جهانی الماس هنوز از سقوط قیمت و فروش از اواخر سال 2018 ، دوباره با شیوع کرونا روبرو شده است. با گذشت دو ماه از اقدامات جدی برای کم کردن شیوع ویروس، این شرکت درحال حاضر امیدهای معدنچیان معدن الماس را برای بهبودی از بین می‌برد.

0c8e842c-2749-4e88-965d-f98c7a81bdf4

 شرکت آلروسا برترین تولید کننده الماس در جهان از نظر تولید، از کاهش 95 درصدی فروش در ماه آوریل در مقایسه با مدت  مشابه سال گذشته خبر داد. همچنین هفته گذشته این شرکت دولتی تحت کنترل روسیه با اشاره به وخیم‌تر شدن شرایط بازار، تصمیم به متوقف کردن تولید در دو معدن خود گرفت.

شرکت دی بیرس ( De Beers) بزرگترین تولید کننده جهان از نظر ارزش، پیش بینی تولید سال 2020 را برای پنجمین ماه متوالی  کاهش داد. پیش از این رویداد نیز فروش خود در آوریل را لغو کرده بود.

معادن الماس دومینیون کانادا که صاحب کنترل معدن ایکاتی و شریک 40٪ ریو تینتو، در ماه آوریل برای حمایت از ورشکستگی، شکایت کردند. هفته گذشته یکی دیگر از شرکت‌های کانادایی، زیان خالص 3/3 میلیون دلار یا 0.01 دلار در هر سهم را برای سه ماه اول سال 2020 منتشر کرد.

در ادامه گزارش آمده است، پترا الماس آفریقای جنوبی در اقدامی اساسی برای حفظ شرکت به تازگی پرداخت بهره وام 21 میلیون دلاری بدهی جدید خود را به تاخیر انداخته است.

براساس این گزارش‌، تحلیلگران هشدار داده‌اند که بانک‌های سرمایه‌گذاری به طور بالایی تمایلی به اعتبار خود برای تولیدکنندگان الماس ندارند چراکه موجودی‌ها به فروش نمی‌رسد.

در ادامه گزارش، سیتی در یادداشتی در اوایل ماه مه اعلام کرده است که  نگران تولید بیش از حد الماس‌های خشن پس از بازگشایی اقتصاد هستیم زیرا بسیاری از موجودی‌های موجود به طور بالقوه می‌توانند درون سیستم ریخته شوند و بازار ممکن است قادر به جذب همه این موارد نباشد و در نتیجه فشار قیمت‌گذاری افزایش یابد.