۰ نفر

نشست هم اندیشی با اعضا هئیت مدیر انجمن سنگ ملی ایران برگزار شد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۳۲
کد خبر: 437666
نشست هم اندیشی با اعضا هئیت مدیر انجمن سنگ ملی ایران برگزار شد

جلسه هم اندیشی در خصوص رفع موانع تولید سنگ های تزئینی و مشکلات معادن سنگ ایران با حضور داریوش اسماعیلی« معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت» و اعضا هیئت مدیر انجمن سنگ ملی ایران در محل وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شاتا، از جمله موضوعات مورد اشاره در این نشست نحوه محاسبه حقوق دولتی و نحوه محاسبه تعرفه گمرکی و چگونگی استفاده از ظرفیت و توان تولید داخلی برش و صادراتی سازی محصول نهائی سنگهای تزئینی در داخل کشور بود که مورد بررسی قرار گرفت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با بیان این مطلب، تصریح کرد: سنگ تزینی کشور با وجود تنوع و کیفیت خوبی که نسبت به سنگهای مشابه در دنیا را دارد باید به جایگاهی مورد قبول در سطح بین المللی رسانده شود.

داریوش اسماعیلی به این موضوع اشاره کرد که برای رسیدن به جایگاه مطلوب در دنیا لازم به بازنگری در زنجیره تولید و توزیع در این صنعت است.

وی اضافه کرد: از عمده ترین مشکلات این صنعت عدم استفاده از روشهای مدرن و فناوریهای مناسب است که منجر به کاهش تولید و بهره وری میشود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، برند سازی در سنگهای تزینی ایران را از دیگر موضوعات دانست و افزود: عدم وجود بانک بزرگ و جامع اطلاعات مربوط به تولید در این صنعت نیز از دیگر مشکلات است که باید مورد بررسی قرار گیرد و رفع موانع شود.

در پایان مقرر شد که انجمن سنگ ملی ایران حداکثر تا پایان ماه جاری پیشنهادات و راهکارهای لازم را در جهت حل مشکلات صنعت سنگ تزئینی ایران به این معاونت ارسال نماید تا مورد بررسی قرار بگیرد و موانع موجود رفع شود.