۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

با افزایش واردات چین، قیمت مس با افزایش روبرو شد/ افزایش 17درصدی واردات مس تصفیه شده چین در ماه آوریل 2020

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
کد خبر: 437651
با افزایش واردات چین، قیمت مس با افزایش روبرو شد/ افزایش 17درصدی واردات مس تصفیه شده چین در ماه آوریل 2020

مس روز گذشته (پنجشنبه هفتم ماه مه) پس از بازگشت دوباره واردات این فلز به چین، نشان داد که تولید و ساخت کشور پس از رکود ناشی از کرونا ممکن است سریعتر از آنچه پیش بینی شده، اتفاق بی‌افتد.

اقتصادآنلاینطاهره گودرزی؛ به گزارش رویترز، معاملات مس در نیویورک تقریباً با 2٪ افزایش به 2.391 دلار در هر پوند (5270 دلار در هر تن) رسید. در ماه مارس فلز مس به طور خلاصه زیر 2.00 دلار معامله شد که از آخرین بار در طول بحران مالی جهانی 2008-2009 پایین‌تر بود.

براساس این گزارش، داده‌های گمرک نشان می‌دهد واردات مس تصفیه شده چین در ماه آوریل با 14٪ افزایش نسبت به سال گذشته به 442،000 تن رسید برای اینکه کارخانه‌ها و فعالیت‌های ساختمانی همچنان در حال افزایش است.

این گزارش می‌افزاید، برای چهار ماه نخست سال 2020 واردات مس 10.4 درصد افزایش یافته است. همچنین با کاهش سهام موجودی در انبارهای تحت نظارت، توسط معاملات آتی شانگهای و فرصت‌های داوری برای معامله‌گران بین قیمت بورس لندن( LME) و بورس شانگهای( SHFE) تقویت شده است.

براساس این گزارش، چین بیش از نیمی از مس جهان را مصرف می‌کند و  سال گذشته فقط 5 میلیون تن واردات داشته است که 6 درصد از رکورد 5.3 میلیون تن در سال 2018 کاهش یافته است.

در ادامه گزارش آمده است، واردات کنسانتره مس در ماه آوریل دوباره صعود کرد و برای بار سوم به 2 میلیون تن رسید. محموله‌های آمریکای جنوبی پس از توقف تولید و مشکلات لجستیکی  22.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش می‌دهد. برای چهار ماه اول سال 2020 واردات کنسانتره مس در کل 7.58 میلیون تن بوده است که سال 2019 میلادی، 22 میلیون تن بوده است .

در پایان این گزارش، یک تحلیلگر اوراق بهادار به رویترز گفته است با وجود تقاضای چین، ممکن است مشکلات عرضه برای کنسانتره‌های مس وجود داشته باشد. تاسیسات ذوب در آمریکای جنوبی و آفریقا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، بنابراین مطمئناً  با پیشروی تقاضا در چین، به پیشرفت خود ادامه خواهد داد اما برای عرضه مس برای فرآورده‌های غیرمجاز و همچنین کنسانتره ، خطر عرضه وجود دارد.