۰ نفر

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد:

عضویت دائم شرکت مس در بخش ایمنی معادن انجمن بین‌المللی تأمین اجتماعی

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۰۷
کد خبر: 436232
عضویت دائم شرکت مس در بخش ایمنی معادن انجمن بین‌المللی تأمین اجتماعی

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با پیگیری‌ها و تلاش‌ زیاد شرکت ملی صنایع مس ایران به‌عنوان اولین شرکت ایرانی به عضویت دائم بخش ایمنی معادن (ISSA Mining)، انجمن بین‌المللی تأمین اجتماعی پذیرفته شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مس پرس، سعدمحمدی با اعلام این خبر و با تأکید بر این‌که تمام برنامه‌ریزی‌ها در صنعت مس از سال گذشته بر مبنای ارتقای سطح ایمنی در کار صورت گرفته است اظهار داشت: بر این باوریم که هرگونه حرکت در مسیر جهش تولید باید بر مبنای افزایش سطح ایمنی در کار و حفظ سلامت سرمایه انسانی شرکت صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه صنعت مس ایران در بین صنایع معدنی ایران جزو یکی بهترین صنایع در حوزه ایمنی است و در سال‌های اخیر میزان حوادث ناشی از کار به‌شدت در این صنعت بزرگ و مادر کشور کاهش پیدا کرده است افزود: با هدف ارتقای سطح ایمنی دو رخداد مهم در سال گذشته در این حوزه صورت گرفت. نخست برگزاری همایش ایمنی معادن و دوم برگزاری استارتاپ ویکند ایمنی بود.

سعدمحمدی با اشاره به برگزاری همایش ایمنی در مجتمع مس سرچشمه گفت: در این همایش دوروزه مقالاتی در زمینه ایمنی معادن و صنایع معادنی ارائه و همچنین کارگاه‌هایی در زمینه رعایت موارد ایمنی در معادن برگزار شد و علاوه بر این در حاشیه این همایش و بر پایه مذاکرات انجام‌شده با هلموت هینز (Helmut Ehnes) دبیر کل اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی (ISSA) شرکت مس به عضویت افتخاری اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی در بخش ایمنی معادن درآمد.

وی با تأکید بر اینکه این عضویت باعث افزایش سطح ایمنی و بهره‌وری در صنعت مس و نزدیک شدن بیشتر حوزه ایمنی شرکت مس به استانداردهای بین‌المللی خواهد شد اظهار داشت: با پیگیری‌ها و تلاش‌ زیاد شرکت ملی صنایع مس ایران به‌عنوان اولین شرکت ایرانی به عضویت دائم بخش ایمنی معادن (ISSA Mining)، انجمن بین‌المللی تأمین اجتماعی پذیرفته شد تا با حضور مؤثرتر و پررنگ‌تر در این اتحادیه اقدامات جدی‌تر و آینده‌نگرانه‌تری در حوزه ایمنی انجام دهد.

سعدمحمدی به برگزاری استارتاپ ویکند ایمنی به‌عنوان دومین رخداد مهم در حوزه ایمنی اشاره کرد و بیان کرد: علاوه بر این در سال گذشته اولین استارتاپ ویکند ایمنی با محوریت تکنولوژی‌های هوشمند در مجتمع مس سرچشمه اجرا شد تا بهترین ایده‌ها و طرح‌ها در حوزه پیشگیری از حوادث و ارتقای سطح ایمنی معادن شناسایی و جذب شوند.

وی با اشاره به انتخاب 10 ایده برتر در جریان این استارتاپ ویکند جهت پیاده‌سازی در شرکت مس گفت: شرکت مس به‌طورقطع از تمامی ایده‌ها و خلاقیت‌های جدید در حوزه افزایش سطح ایمنی و شناسایی نقاط احتمال بروز حوادث استقبال می‌کند و از این ایده‌های جدید حمایت خواهد کرد.