۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مختل شدن 6.9میلیارد دلار از تولیدات معدنی جهان با شیوع کرونا/ توقف تولید در 260معدن جهان از اوایل ماه مارس

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۷
کد خبر: 435816
مختل شدن 6.9میلیارد دلار از تولیدات معدنی جهان با شیوع کرونا/ توقف تولید در 260معدن جهان از اوایل ماه مارس

به گزارش بازار جهانی S&P، معادن آفریقا و قاره آمریکا از لحاظ تعداد عملیات تعلیقی به خاطر شیوع ویروس کرونا، سخت‌ترین ضربه را خورده‌اند. تا پایان هفته گذشته آفریقای جنوبی 54معدن، ایالات متحده 42و مکزیک و کانادا 29و 28معدن خود را تعطیل کرده‌اند. درمجموع تولید در 260معدن در 33کشور از اوایل ماه مارس متوقف شده است.

اقتصادآنلاین- طاهره گودرزی؛ با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در کل دنیا، این پدیده نوظهور بر صنعت معدنکاری در سرتاسر جهان تاثیر منفی گذاشته است، برای اینکه دولت‌ها قرنطینه‌هایی را اعمال کردند و شرکت‌های معدنی مجبور به توقف عملیات شدند چراکه کارگران و پیمانکاران به دلیل این محدودیت‌ها نمی‌توانستند در محل کار حاضر شوند.

بر اساس گزارش اطلاعات بازار جهانی S&P ، آمار نشان می‌دهد که معادن آفریقا و قاره آمریکا از لحاظ تعداد عملیات معلق، سخت‌ترین ضربه را خورده‌اند.

براساس این گزارش، پایان هفته گذشته آفریقای جنوبی 54 معدن، ایالات متحده 42 و مکزیک و کانادا 29 و 28 معدن خود را تعطیل کرده‌اند. درمجموع ، تولید در 260 معدن در 33 کشور از اوایل ماه مارس متوقف شده است.

Capture

در ادامه گزارش آمده است، بیشترین تاثیر کالا از نظر درصد تولید سالانه تعلیق معادن اورانیوم( نزدیک به 12 درصد در21 معدن) تحت تأثیر قرار گرفته است. با بسته شدن 12 معدن پلاتین نیز حدود 3.3٪ از تولید این ماده معدنی در این مدت تحت تاثیر قرار گرفته است.همچنین 100 معدن تولید نقره نیز در حال حاضر 2.4٪ از تولید سالانه جهانی‌اش تحت تأثیرویروس کرونا قرار گرفته است.

با این حال ،بازار جهانی S&P خاطرنشان کرد که تولیدات معدنی گروه‌های در معرض خطر( به استثنای قابل توجه پلاتین) شروع به کاهش کرده است و هفته گذشته چهار معدن دیگر نیز به گروه در معرض خطر اضافه شدند.

گزارش می‌افزاید، شرکت تجزیه و تحلیل معادن که مستقر در ایالات متحده است، هشدار می‌دهد که خیلی زود به خاطر گسترش این بیماری، در تامین کالاهای اساسی مشکل پیش خواهد آمد.

در پایان گزارش آمده است، معدنکاران روزانه آمارهای دیگری از تاثیرات ویروس کرونا بر تولیداتشان ارائه می‌دهند، شرکت‌های معدنی با توجه به عدم قطعیت‌ها، پیش‌بینی‌هایشان برای سال 2020 را پس می‌گیرند. همچنین تمدید بسیاری از قرنطینه‌ها و تعلیق فعالیت‌ها به احتمال زیاد وجود دارد و اختلال محدود در معادن خاص نیز امکان دارد بر تولیدات تمام سال آن‌ها تاثیرنگذارد.