۰ نفر

در راستای جهش تولید و توسعه فعالیت‌های معدنی کشور انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی و استخراج از معدن آنومالی شمالی بافق

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۳۵
کد خبر: 435110
آغاز عملیات اجرایی و استخراج از معدن آنومالی شمالی بافق

روز گذشته (دوشنبه ۸ اردیبهشت۹۹) در راستای توسعه فعالیت‌های معدنی با هدف ارتقاء سطح تولید محصولات معدنی و فولادی، با حضور مدیران عامل شرکت‌های سنگ آهن بافق، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، هلدینگ صنعت و معدن غدیر، شرکت معدنی آریا جنوب ایرانیان که سهامداران اصلی شرکت صنایع معدنی نوظهور کویر بافق هستند، عملیات اجرایی و استخراج از معدن آنومالی شمالی در شهرستان بافق استان یزد آغاز گردید.

به گزارش اقتصادآنلاین، مدیرعامل آهن و فولاد غدیر ایرانیان گفت: این اقدام مهم در راستای تامین مناسبات ارتقاء تولید محصولات معدنی و به منظور جهش تولید فولاد ایران به سمت تحقق تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید 55 میلیون تن محصولات فولادی خواهد بود. 

اسدلله فرشاد تصریح کرد: این اتفاق بزرگ، گامی مهم در راستای تامین یکصد و شصت و پنج میلیون تن سنگ آهن مورد نیاز کشور در افق ۱۴۰۴ به شمار می‌رود که در ماه مبارک رمضان آغاز گردید.

وی از سازمان‌های ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) که در قالب مزایده عمومی بهره برداری ۲۵ ساله از معادن آنومالی شمالی  و میشدوان،که طی قراردادی به شرکت صنایع معدنی کویر بافق واگذار گردید، به خاطر حمایت‌های همه جانبه تشکر و قدردانی نمود.

مدیرعامل آهن و فولاد غدیر ایرانیان با اشاره به اینکه بهره‌برداری از معادن مذکور زمینه اشتغال مولد و مستمر برای حدود یک‌هزار نفر را فراهم خواهد کرد، بیان داشت: پیمانکار این پروژه شرکت صنعتی و معدنی شهداب یزد و مشاور آن شرکت مهندسین مشاور کاوشگران هستند.

وی خاطرنشان کرد: آنومالی‌شمالی در فاصله ۲۰ کیلومتری جاده بافق_بهاباد در استان یزد قرار دارد و با ذخیره حدود  ۲۲۰ میلیون تن سنگ آهن، این معدن می‌تواند سالیانه حداقل ۴ میلیون تن سنگ آهن کیفی مورد نیاز تولید کنسانتره و گندله بافق و بهاباد در استان یزد را تأمین کند.

لازم به ذکر است در جلسه‌ای که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بافق، بهاباد مهریز ابرکوه و خاتم، و نمایندگان سهامداران شرکت‌های فوق برگزار گردید، فرشاد مطرح کرد: همان‌طور که منطقه صنعتی و معدنی گل گهر در شهرستان سیرجان شرایط توسعه همه جانبه‌ آن فراهم شده است و به عنوان عسلویه صنایع معدنی و فولادی در مقابل عسلویه صنایع گاز و پتروشیمی معروف گردیده است، با توجه به اهمیت سهامداران این شرکت معدنی نوظهور  آینده‌ای بسیار روشن و امیدبخش برای توسعه صنایع معدنی استان یزد در منطقه‌های بافق، بهاباد و چادرملو در استان یزد پیش بینی می‌شود.

WhatsApp Image 2020-04-28 at 4.46.44 AM