۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش روند کاری پروژه‌های معدنی در سه ماهه دوم سال2020

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶
کد خبر: 432642
کاهش روند کاری پروژه‌های معدنی در سه ماهه دوم سال2020

شرکت تحقیقات انرژی گلوبال دیتا، پیش بینی کرده است که روند کاری پروژه‌های معدنی جهانی که به مرحله بعدی توسعه رسیده‌اند، در سه ماهه دوم 2020 به خاطر شیوع ویروس کرونا سرعت‌شان کندتر خواهد شد.

اقتصادآنلاین - طاهره گودرزی؛ براساس گزارشات جدید شرکت تحقیقات انرژی گلوبال دیتا، روند کاری پروژه‌های معدنی جهانی که به مرحله بعدی توسعه رسیده‌اند از 3.8٪ در سه ماهه پایانی سال 2019، به 2.8٪ در سه ماهه ابتدایی سال 2020 کاهش یافته است و طبق گزارشات جدید پیش بینی می‌شود در سه ماهه دوم 2020 به خاطر شیوع ویروس کرونا سرعتشان کندتر خواهد شد.

این گزارش حاکی از آن است که با ورود کشورها به بن بست کامل بر اثر ویروس کرونا، شرکت‌های معدنکاری نیروی انسانی خود را به حداقل رسانده تا به طور موقت فعالیت‌های توسعه‌ای خود را به حالت تعلیق درآورند.

در ادامه این گزارش آمده است، از 13 آوریل 2020، پیشرفت 35 معدن در حال ساخت در سطح جهان به دلیل قرنطینه ناشی از گسترش ویروس کرونا مختل شده است. این پروژه ها تقریباً 9٪ از کل معادن در دست ساخت و حدود 10.5٪ از کل ظرفیت اندازه‌گیری شده توسط معدنROM  را تشکیل می‌دهد.

شرکت آنگلو آمریکن، توسعه معدن مس کوولاوکو که سهم آن 5.3 بیلیون دلار است را در پرو کاهش داده و کارگران و پیمانکاران را به دلیل قرنطینه ناشی از COVID-19،از کار خارج کرده است.

این شرکت همچنین پروژه تازه پتاس خود را که اخیراً در انگلستان به دست آورده است را به طور موقت از تاریخ 27 مارس درانتظار شروع است.

این گزارش می‌افزاید، شرکت واله در کانادا در ابتدا معدن خلیج ویسیس را به مدت چهار هفته تحت مراقبت و نگهداری قرارداد اما همچنان توسعه پروژه گسترش معدن و انتقال از معادن باز به معدن زیرزمینی را به تعویق انداخته است.

 به همین ترتیب، کشور شیلی در معدن Teck Resources به دنبال اقدامات قرنطینه در این کشور، کار ساخت و ساز در فاز 2 خود در کوئبرادا بلانکا متوقف کرده است. همچنین کار مطالعات امکان سنجی به روز شده از پروژه مس و فلز روی پریسکا در آفریقای جنوبی از راه دور انجام می شود و سایت به طور موقت بسته می‌باشد.

در پایان گزارش باجاج گفته است که از 10 پروژه معدنی در 3ماهه پایانی سال 2019، حدود 76 پروژه معدنی که درسه ماهه ابتدایی سال 2020 کاسته شده است. دارایی هایی که در حال ساخت و توسعه هستند ، شامل پروژه مس ال پیلار در مکزیک ، مس - ملیبدن مس زالدیوار در شیلی و سنگ آهن ستاره شمالی در استرالیا است.

5555