۰ نفر

رشد دو برابری فروش و صادرات شرکت مس در مقایسه با سال97

۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸
کد خبر: 430136
رشد دو برابری فروش و صادرات شرکت مس در مقایسه با سال97

«اردشیر سعدمحمدی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه شرکت مس در سال گذشته با تحریم‌های ظالمانه‌ای روبرو شد که این موانع می‌توانست هدف اصلی شرکت برای تحقق رونق تولید و ثبت رکوردهای تولیدی را تحت تأثیر قرار دهد گفت: ولی شرکت مس با یک برنامه حساب‌شده و دقیق، کم کردن تمام ریسک‌ها موفق به ثبت چندین رکورد تولیدی و فروش شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مس پرس، «اردشیر سعدمحمدی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: ثبت رکورد تولید 1 میلیون و 180 هزار و 127 تن کنسانتره و تولید 250 هزار و 133 تن کاتد مس به‌عنوان بالاترین میزان تولید کنسانتره از زمان راه‌اندازی شرکت تاکنون محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت مس اظهار داشت: تولید کنسانتره شرکت مس در سال 98 نسبت به برنامه رشد 7،21 درصدی و تولید کاتد رشد 13،6 درصدی نسبت به برنامه داشت.
سعدمحمدی با اشاره به تولید بی‌سابقه 240 هزار تنی آند در کارخانه ذوب مجتمع مس سرچشمه از زمان تأسیس این کارخانه گفت: در سال گذشته مجموع تولید کارخانجات ذوب سرچشمه و خاتون‌آباد به 304 هزار و 446 تن رسید که در کل تاریخ شرکت بی‌سابقه بوده است.
مدیرعامل شرکت مس تصریح کرد: در برنامه تولید آند سال 98 شرکت مس توقف پنج و نیم ماهه کارخانه ذوب خاتون‌آباد جهت توسعه و افزایش ظرفیت در نظر گرفته شد ولی در نهایت با همت پرسنل سخت کوش صنعت مس تولید آند نه تنها کاهش نیافت بلکه نسبت به برنامه شاهد رشد حدود 16،45 درصدی بودیم.
وی تأکید کرد: این رکوردها علی‌رغم کاهش عیار معادن هم‌زمان با اعمال سیاست مصونیت از معادن و حرکت بر مبنای طرح‌های مصوب معادن به دست آمده است.
سعدمحمدی با بیان اینکه بررسی عیار برداشتی از معادن شرکت مس بین سال‌های 1391 تا 1398 نشان دهنده کاهش حدود 6 دهم درصدی در عیار استخراجی از معادن است عنوان کرد: در سال 1391 عیار استخراجی 0/68 درصد و در سال 1398 به رغم افزایش تولید و با یک برنامه‌ریزی حساب شده عیار استخراجی از معادن را به 0/62 درصد (62 صدم درصد) رساندیم تا از معادنمان برای نسل های آینده صیانت کنیم.
مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه برنامه فروش داخلی و خارجی شرکت به‌رغم تحریم‌ها بیش از برنامه پیش‌بینی‌شده مصوب شد اظهار داشت: موفق به ثبت رکورد فروش خارجی با مبلغی بیش از 116608 میلیون ریال به‌عنوان بالاترین میزان درآمد صادراتی در تاریخ شرکت بشویم.
وی با بیان اینکه رکورد فروش داخلی شرکت با مبلغی بیش از 110642 میلیون ریال، به‌عنوان بالاترین درآمد فروش داخلی شرکت محسوب می‌شود اضافه کرد: درمجموع درآمد حاصل از فروش کل محصولات شرکت مس در سال گذشته به رقم خوب 22 هزار و 700 میلیارد تومان رسید که رشد فروش سال 98 نسبت به سال 97 بیشتر از 127درصد می‌باشد که رکوردی در صنعت مس از ابتدای شروع به کار است.
سعدمحمدی با بیان اینکه در برنامه فروش سال گذشته شاهد رشد 15،4 درصدی نسبت به برنامه هستیم گفت: در سال گذشته موفق به ثبت صادرات بیش از 1 میلیون دلاری شدیم که این میزان صادرات دو برابر صادرات شرکت مس در سال 1397 است.
مدیرعامل شرکت مس با اشاره به اینکه برای نخستین بار فروش شرکت مس بیش از تولید بوده است اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ شرکت در سال گذشته موفق به فروش 251 هزار 915 تنی کاتد شدیم که بالاتر از مجموع 250٬133 تنی کاتد تولیدی شرکت بوده است.
وی با بیان اینکه سهام شرکت مس در سال گذشته بازدهی 146 درصدی به‌عنوان بالاترین میزان بازدهی سالانه نصیب سهامدارانش کرده است اظهار داشت: همچنین در سال گذشته موفق به دستیابی به ارزش بازار به رقم بیش 72 هزار میلیارد تومان شدیم که بالاترین رقم تاریخی ارزش بازار شرکت محسوب می‌شود.