۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شرکت‌های معدنی اسپانیا مجاز به ادامه فعالیت شدند

۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۲۰
کد خبر: 429703
شرکت‌های معدنی اسپانیا مجاز به ادامه فعالیت شدند

شرکت معدنی آتالایا پس از تصمیم مقامات محلی اسپانیا مبنی بر ادامه عملیات معدنکاری در دوران قرنطینه، تصمیم گرفت تا عملیات معدنکاری خود را در معدن مس ریوتینتوی اسپانیا ادامه دهد.

اقتصادآنلاین-طاهره گودرزی؛ به گزارش رویترز شرکت آتالایا که واقع در کشور قبرس است، در هماهنگی با فرمان حکومتی دولت اسپانیا مبنی بر توقف عملیاتی غیرضروری از جمله معدن، معدن خود را تعطیل کرده بود.

براساس این گزارش، بخش معدن اندلس به شرکت آتالایا اطلاع داد که با تعریف جدید از صنایع اساسی به معادن می‌توان عملیات معدنی را ادامه داد. این شرکت اعلام کرد که همچنان روش‌های سختگیرانه ایمنی و بهداشت برای کارگران در معدن در نظر گرفته شده  است.

شرکت معدنی آتالایا بیان کرد: با این اقدامات، انبارهای موجود در سایت به حداکثر رسیده و تمامی فعالیت‌های غیرضروری به تعویق  می‌افتد و تمرکز بر تولید کنسانتره برای تحقق تعهدات ملی و بین المللی برای تهیه سایر صنایع صورت می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید، اسپانیا روز یکشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش تعداد مبتلایان جدید و قربانیان  ویروس کرونا اعلام کرد.

شرکت معدنی آتالایا که در سال 2016 معدن Riotinto را بازگشایی کرد، تاکنون راهنمایی‌های خود را در سال 2020 بین 55 هزار تا 58 هزار  تن مس حفظ کرده است.

این خبر با اعلام همزمان خبر شرکت  رتبه بندی فیچ منتشر شد که قیمت برخی فلزات از جمله مس، به دلیل فعالیت اقتصادی به میزان قابل توجهی کاهش داد.

براساس این گزارش، آژانس رتبه بندی فیچ انتظار دارد که رشد جهانی مس به 1.9٪ در سال 2020 برسد و این امر باعث کاهش 6 درصدی تقاضای جهانی مس در مقایسه با سال گذشته گردید.

اگرچه اختلال تولید در شیلی ، پرو ، مکزیک و کانادا حجم قابل توجهی از بازار را از بین می‌برد ، اما فیچ هنوز انتظار دارد که مس در مصرف بیش از حد قرار ‌گیرد. در نتیجه، فرضیات قیمت را در سال جاری به 5 هزار و 300 دلار در هر تن و در سال 2021 به 5 هزار و 800 دلار در هر تن کاهش داده است.