۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توقف فعالیت‌های معدنی نامیبیا در اثر شیوع ویروس کرونا

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹
کد خبر: 427604
توقف فعالیت‌های معدنی نامیبیا در اثر شیوع ویروس کرونا

با گسترش شیوع کرونا به کشورهای مختلف جهان، اکنون کشورهای بیشتری ناچار به تعطیلی معادن و فعالیت‌های معدنی در راستای مهار شیوع این ویروس همه گیر شده‌اند، بر همین اساس و با ورود این ویروس به قاره آفریقا نامیبیا نیز به جمع کشورهایی پیوست که تعلیق فعالیت‌های معدنی را ابلاغ کرده است.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ به گزارش رویترز نامیبیا روز شنبه به شرکت‌های معدنی خود دستور داد تا فعالیت‌های معدنی خود را به مدت سه هفته تعلیق کنند، این دستور در نخستین روز اجرای قرنطینه در کل کشور به شرکت‌های معدنی ابلاغ شد تا از این طریق راه برای مهار ویروس کرونا که در حال حاضر ۸ نفر در این کشور به آن مبتلا شده‌اند، امکان پذیرتر باشد.

تام آلوندو وزیر معادن و انرژی نامیبیا در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرده است، نوشته: فعالیت‌های معدن‌کاری باید در طول این مدت که تا ۱۶ آوریل ادامه دارد، متوقف شود.

گفتنی است بخش معدن در کشور کوچک نامیبیا که در جنوب قاره آفریقا واقع شده، نزدیک به ۵۰ درصد از درآمدهای صادراتی را در اختیار دارد، میزان تولیدات معدنی این کشور کوچک در سال ۲۰۱۹، حدود ۹.۳ درصد از کل تولید ناخالص داخلی را شامل می‌شد و یکی از راه‌های اصلی نجات این کشور در دوران رکود اخیر اقتصاد به حساب می‌آید که این کاهش در تولید خود می‌تواند تاثیر عمده‌ای بر اقتصاد نامیبیا بر جای بگذارد.

نامیبیا با جمعیت کمتر از سه میلیون نفر هنوز هیچ موردی از قربانیان ویروس کرونا را گزارش نکرده و این سرعت عمل در اجرای قرنطینه می‌تواند گام محکمی در مسیر مهار شیوع این ویروس باشد. این کشور آفریقایی در طول این هفته ممنوعیت مسافرت از سایر کشورها، محدودیت ترددهای اجتماعی و انجام دور کاری (کار از محل سکونت) را به شهروندان خود ابلاغ کرده است.