۰ نفر

افزایش سودآوری شرکت مس

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۰۱
کد خبر: 424432
افزایش سودآوری شرکت مس

دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس گفت: با پیگیری‌های متعدد و در نتیجه تعامل خوب متولیان حوزه معدن در وزارت صمت با شرکت ملی صنایع مس ایران حقوق و عوارض دولتی شرکت مس 3 درصد کاهش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مس پرس، سعدمحمدی با بیان این مطلب و با اشاره به این‌که از ابتدای سال جاری بحث و بررسی درباره کاهش این مصوبه در دستور کار شرکت قرار گرفت، اظهار داشت: بر اساس مصوبه سال گذشته وزارت صمت حقوق دولتی پرداختی از سوی شرکت مس 12 درصد ارزش کاتد بود که  اکنون با مصوبه جدید وزارت صمت به 9 درصد کاهش یافت.

وی تصریح کرد: خبر خوب برای سهامداران فملی این است که این مصوبه برای بودجه سال 1398 اعمال می‌شود و سود و زیان حاصل از این مصوب در عملکرد مالی سال جاری شرکت مس مشخص خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که قطعا این مصوبه اثرات مثبتی بر بودجه 98 دارد ادامه داد: طبق بررسی‌های که پس از صدور این مصوبه انجام شد و در کدال منتشر شد اثرات سود و زیانی این مصوبه 3000 میلیارد ریال مثبت می‌باشد.

سعدمحمدی با اشاره به این‌که تولید کاتد مس شرکت تا پایان سال جاری حدود 250 هزار تن خواهد بود و برای نخستین بار رکورد تولید این محصول در تاریخ شرکت مس زده خواهد شد بیان کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود در حوزه مالی هم فروشی بیش از 22 هزار میلیارد تومان را به ثبت برسانیم که بیانگر عملکرد خوب شرکت در حوزه فروش در شرایط سخت تحریم است. همچنین رکورد فروش از نظر تناژ نیز امسال به ثبت خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که تمام تلاش شرکت از ابتدای سال جاری بر مبنای دفاع از حقوق سهامداران و خلق سودآوری بیشتر برای فعالان بازار سرمایه استوار شده بود، یادآور شد: در کنار موفقیت‌های شرکت ملی مس در سال 1398 در حوزه  تولید، فروش و توسعه قطعا این مصوبه تکمیل‌کننده موفقیت‌های مس است که باعث افزایش سودآوری شرکت و سهامداران خواهد شد.