۰ نفر

‌مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد؛

سود مبارکه در گرو رونق اقتصادی کشور است نه افزایش بی رویه قیمت‌ها‌ / امیدواریم به زودی شاهد آرامش بازار باشیم

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۳۰
کد خبر: 423283
سود مبارکه در گرو رونق اقتصادی کشور است نه افزایش بی رویه قیمت‌ها‌ / امیدواریم به زودی شاهد آرامش بازار باشیم

حمیدرضا عظیمیان با ابراز ناخرسندی از افزایش بی رویه قیمت انواع محصولات فولادی در کشور، تصریح کرد: افزایش بی رویه قیمت‌ها به نفع هیچکس نیست، ما مطلقا موافق افزایش بی رویه قیمت‌ها نیستیم و ازآنجایی که این شرکت صنعت ساز است، سود خود را در گردش چرخ سایر صنایع بالادست و پایین دست خود و رونق اقتصادی هرچه بیشتر کشور می‌دانیم، نه در افزایش بی رویه قیمت‌ها.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی از برگزاری جلسات متعدد در این خصوص خبر داد و اظهار امیدواری کرد با پیشنهادها و تمهیدات وزارت صمت و انجمن فولاد کشور، به زودی شاهد ایجاد آرامش در بازار باشیم.

وی در خصوص نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی در کشور گفت: در حال حاضر کشف قیمت از طریق بورس انجام می‌شود. بر اساس آخرین هماهنگی‌ها میان وزارت صمت، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و فولادسازان کشور، شرایط به گونه‌ای شد که وزارت صمت پیشنهاد اصلاحی خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه کند و در آنجا موضوع مچینگ، قیمت‌گذاری و حقوق مشتریان خرد مدنظر قرار گیرد تا با در نظر گرفتن همه موارد، بازار به آرامش لازم برسد.

وی در تشریح تمهیدات وزارت صمت برای تامین سنگ آهن موردنیاز فولادسازان در سال 1399 گفت: با پیگیری‌های همه فولادسازان قرار بر این شده که تا پایان سال جاری، وزارت صمت با معادن به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هماهنگی کنند که سنگ آهن و کنسانتره موردنیاز فولادسازان در سال پیش رو تامین شود. به همین منظور شرکت فولادتکنیک به عنوان مشاور طرح، این پیشنهاد را آماده کرده است.

وی درخصوص چگونگی وضعیت تولید فولاد مبارکه در سال 1398 خاطرنشان کرد: این شرکت در سال 1398 با محدودیت‌های متعددی ازجمله کنسانتره و انرژی مواجه بود، اما با تلاش جمعی مدیریت و کارکنان و با اتکا به برخی ظرفیت‌های موجود توانست در بسیاری از خطوط تولید به اهداف از پیش تعیین شده دست یابد. با این حال، به دلیل نبود منابع کافی سنگ آهن حدود 9 تا 10 درصد برنامه تولید خود را از دست داد. امیدواریم با تمهیداتی که وزارت صمت در دستور کار دارد سال آینده شاهد بروز چنین شرایطی برای فولادسازها نباشیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به استراتژی فولاد مبارکه برای تولید محصولات خاص اظهار داشت: فولاد مبارکه به نوعی پرچمدار بومی سازی تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید صنعت فولاد و انجام پژوهش برای تولید محصولات جدیدی است که امکان تولید آنها در شرکت وجود نداشته است. از این رو با سرمایه گذاری‌های قابل توجه و همکاری‌های گسترده‌ای که با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور دارد تلاش کرده است نیاز صنایع پایین دست به انواع ورق‌های خاص را تامین کند؛ تا جایی که در سال جاری موفق شد بخشی از ورق‌های موردنیاز صنایع نفت و گاز و خودروسازان کشور را تامین کند، محصولاتی که تاکنون عمدتا وارداتی بوده‌اند.