۰ نفر

معاون امور معدنی وزیر صمت خبر داد:

بهین یاب را اصلاح می‌کنیم /تقاضای خرید فولاد واقعی می‌شود تا دیگر دلالان جولان ندهند

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۴
کد خبر: 419404
 بهین یاب را اصلاح می‌کنیم /تقاضای خرید فولاد واقعی می‌شود تا دیگر دلالان جولان ندهند

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرد: «با همکاری استان‌ها، واقعی سازی میزان تقاضای فولاد از بورس در دستور کار است.»

به گزارش اقتصادآنلاین، داریوش اسماعیلی گفت: با همکاری استان‌ها، واقعی سازی میزان تقاضای فولاد در بورس در دستور کار است و برای کنترل بازار فولاد کشور در اسفندماه، افزایش عرضه و مدیریت تقاضا در اولویت قرار دارد.

 معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای سازمان‌های صمت استان‌ها افزود: هم اکنون حدود ۳۰ درصد از تولید فولاد کشور مورد مصرف واحدهای داخلی است که در صورت رعایت نکردن الزامات عرضه، مدیریت و ممنوعیت صادرات این محصول عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر نظارت‌های اعمالی بر روند عرضه، مدیریت تقاضا از طریق اصلاح سیستم بهین یاب و کنترل مجدد میزان مصرف مواد اولیه واحدهای تولیدی، برای جلوگیری از درخواست‌های غیر واقعی در دستور کار است.

داریوش اسماعیلی گفت: در صورت عدم همخوانی میزان تقاضا و مصرف در محل واحد صنعتی، حتماً این موضوع به عنوان تخلف لحاظ شده و با متخلفان برابر قانون برخورد قاطعی خواهیم داشت.

وی افزود: برای نظارت دقیق روی واقعی سازی درخواست‌ها در سامانه بهین یاب دستورالعملی ویژه تدوین و ابلاغ شده است.

معاون امور معدنی وزارت صمت ادامه داد: میانگین مواد اولیه مورد تقاضا از سوی واحد صنعتی سال‌های ۹۵ و ۹۶ خواهد بود و قطعاً در این فرآیند فقط واحدهای فعال برای تخصیص مواد اولیه مورد تایید خواهند بود.