۰ نفر

برای کنترل بازار فولاد، افزایش عرضه و مدیریت تقاضا در اولویت قرار دارد

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۲۶
کد خبر: 418941
برای کنترل بازار فولاد، افزایش عرضه و مدیریت تقاضا در اولویت قرار دارد

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای سازمانهای صمت استان ها گفت: با همکاری استان‌ها واقعی سازی میزان تقاضای فولاد از بورس در دستور کار است و برای کنترل بازار فولاد کشور در اسفندماه، افزایش عرضه و مدیریت تقاضا در اولویت قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شاتا، داریوش اسماعیلی افزود: هم اکنون حدود ۳۰ درصد از تولید فولاد کشور مورد مصرف واحد های داخلی است که در صورت عدم رعایت الزامات عرضه، مدیریت و ممنوعیت صادرات این محصول عملیاتی می شود.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: علاوه بر نظارت های اعمالی بر روند عرضه، مدیریت تقاضا از طریق اصلاح سیستم بهین یاب و کنترل مجدد میزان مصرف مواد اولیه واحدهای تولیدی، برای جلوگیری از درخواست های غیر واقعی در دستور کار است.

اسماعیلی تصریح کرد: در صورت عدم همخوانی میزان تقاضا و مصرف در محل واحد صنعتی حتماً این موضوع به عنوان تخلف لحاظ شده و با متخلفین برابر قانون برخورد قاطعی خواهیم داشت.

وی گفت: برای نظارت دقیق روی واقعی سازی درخواست ها در سامانه بهین یاب دستورالعملی ویژه تدوین و ابلاغ شده است.

اسماعیلی افزود: میانگین مواد اولیه مورد تقاضا از سوی واحد صنعتی سالهای ۹۵ و ۹۶ خواهد بود و قطعاً در این فرآیند فقط واحدهای فعال برای تخصیص مواد اولیه مورد تایید خواهند بود.