۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین بررسی شد؛

تشکیل کنسرسیوم سرب و روی نوید بخش اتفاقات خوب است/ ایران کشوری غنی در اندیس‌های سرب وروی

۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۱۶
کد خبر: 415911
تشکیل کنسرسیوم سرب و روی نوید بخش اتفاقات خوب است/ ایران کشوری غنی در اندیس‌های سرب وروی

​شکوری گفت: تشکیل کنسرسیوم در هر حوزه ای یعنی یکی شدن شرکت‌های توانمند بخش خصوصی در حوزه های تخصصی که می‌تواند نوید بخش خبرهای خوبی برای کشور باشد.

اقتصادآنلاین - طاهره گودرزی؛ بهرام شکوری رییس هیات مدیره شرکت پیشگامان صنعت سرب و روی مهدی آباد در پاسخ به اقتصادآنلاین و ضرورت تشکیل کنسرسیوم سرب و روی گفت: ایران از نظر اندیس‌های سرب روی، غنی است. ذخایر عظیمی از سرب و روی در استان کرمان وجود دارد و شرکت توسعه سرمایه‌گذاری معادن و فلزات به دلیل علاقه‌مندی به سرمایه گذاری در سرب و روی، به این حوزه ورود پیدا کرده است. 

شکوری تمایل «ومعادن» به سرمایه‌گذاری درمهدی آباد را در ادامه ورود این هلدینگ به صنعت سرب و روی دانست و افزود: در ادامه فعالیت شرکت توسعه معادن و فلزات در مس و سنگ‌آهن، این شرکت با همراهی گروه زرین و شرکت صبانور ( که یکی از شرکت های زیرمجموعه معادن وفلزات است) کنسرسیوم سرب و روی را با نام توسعه معادن زرین صبا تشکیل داد تا اندیس‌های زیادی از سرب و روی را در کرمان اکتشاف و در فراوری محصول نیز بتوانند سرمایه گذاری و فعالیت کنند.

وی ادامه داد: تشکیل کنسرسیوم در هر حوزه‌ای یعنی یکی شدن شرکت‌های توانمند بخش خصوصی در حوزه های تخصصی که می‌تواند نوید بخش خبرهای خوبی برای کشور باشد.

در پایان گفتنی است ظرفیت سرمایه‌گذاری بالایی در صنعت سرب و روی در کشور وجود دارد که مطالعات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته چشم‌انداز روشنی برای آینده دو فلز سرب و روی ترسیم کرده است. همچنین با افزایش خودروهای الکتریکی در دنیا، تقاضای برای ماده سرب افزایش می‌یابد که با عنایت به این موارد، موضوع اکتشاف، استخراج و فرآوری سرب و روی در کشور اهمیت بیشتری پیدا کرده است.