۰ نفر

عضو هیات مدیره و مشاور مدیرعامل گل گهر:

صنایع موفق در همکاری با دانشگاه به موفقیت رسیده‌اند/ آغاز همکاری "گل گهر" با دانشگاه‌ها

۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۲۷
کد خبر: 413895
صنایع موفق در همکاری با دانشگاه به موفقیت رسیده‌اند/ آغاز همکاری  "گل گهر" با دانشگاه‌ها

ارتباط صنعت با دانشگاه از جمله مسائلی است که از سوی مجموعه‌های مختلف به منظور ارتقای فناوری و صنعت مطرح شده است، اقدامی که اکنون از سوی برخی از واحدهای صنعتی و معدنی برای ایجاد پیشرفت و پیشبرد اهداف تکنولوژیکی در دست اجرایی شدن است.

اقتصاد آنلایناکرم شعبانی؛ ایمان عتیقی عضو هیات مدیره و مشاور مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین درباره حضور صنایع در شهرهای کوچک و شهرستان سیرجان گفت: آینده شهرستان سیرجان با صنایع کوچکی گره خورده است که باعث اشتغال زایی و تولید سرمایه در بخش‌های کوچکی در آینده خواهند شد.

عضو هیات مدیره و مشاور مدیرعامل گل گهر با تاکید بر اینکه مجموعه گل گهر به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ منطقه از صنایع کوچک به منظور حمایت از اشتغال‌زایی پشتیبانی می‌کند، افزود: شرکت گل گهر و دیگر شرکت‌های زیرمجموعه علاوه بر اعلام پشتیبانی معنوی، آمادگی برای کمک به سرمایه گذاران و کارگاه‌های کوچک هم دارد.

وی در رابطه با همکاری صنعت و دانشگاه توضیح داد: بخش بزرگی از رشد و توسعه اقتصادی در هر کشوری بدون شک در گروی ارتباط میان صنعت و دانشگاه است؛ تردیدی نیست که صنایع موفق امروز ما از آمیختن بخش خصوصی با بخش دانشگاهی و پژوهشکده‌ها به این جایگاه دست یافته‌اند.

عتیقی با بیان اینکه گل گهر در این زمینه هم تلاش داشته نقش مثبت خود را ایفا کند، تصریح کرد: شرکت گل گهر در همین راستا پژوهشکده‌ای با عنوان توسعه آهن و فولاد ایجاد کرده که قرار است همکاری‌های خوبی با دانشگاه داشته باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم انگیزه‌ای که اکنون و در شروع کار در انجام کارهای تعیین شده میان پژوهشکده و مجموعه‌های صنعتی مشاهده می‌شود، تا پایان کار هم در گل گهر، پژوهشکده، دانشگاه آزاد سیرجان، در موضوع ساخت داخل و مهندسی معکوس تداوم داشته باشد.

عضو هیات مدیره و مشاور مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر درباره برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های مرتبط در حوزه در شهرهای کوچک عنوان کرد: اصول پیشبرد اهداف در بخش‌های مختلف اقتصادی مذاکره است و برای پیشبرد موفق یک کار نیاز به انجام مذاکرات پی در پی داریم.

وی در پایان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها می‌تواند در پیشبرد روند مذاکره نقش مثبت داشته باشد، خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌ها این امکان را در اختیار شرکت‌ها می‌گذارند که در یک مجموعه طی چند روز ارتباطات گفتاری، صنعتی و برخی توافقات ایجاد شود که این مساله خود ایجاد فرصت‌های تازه‌ای خواهد کرد، مذاکراتی که طی چهار تا پنج ساعت در نمایشگاه‌ها امکان پذیر است، در حالت عادی میان شرکت‌ها مناسبات ویژه‌ای را می‌طلبد که خود روزها به طول می‌انجامد و بسیار زمان‌بر خواهد بود.