۰ نفر

مدیرعامل شرکت ایمپاسکو در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

ایمپاسکو از پژوهش‌های کاربردی حمایت می‌کند/ طرح نفلین سینیت در کلیبر تا پایان سال‌ به بهره‌برداری می‌رسد

۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۱۶
کد خبر: 413061
ایمپاسکو از پژوهش‌های کاربردی حمایت می‌کند/ طرح نفلین سینیت در کلیبر تا پایان سال‌ به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: ایمپاسکو با مدیریت، بودجه پژوهشی خود را از طریق دانشگاه‌ها انجام می‌دهد اما آنچه که از اهمیت بالایی برخوردار است، حمایت از پژوهش‌های کاربردی است. دانشجو و دانشگاه باید به صنعت لینک شوند تا بر کار نظارت داشته باشند تا در صورت نیاز دانش را به‌روز کنند. ارتباط در قالب حقوقی و مالی اگر به صورت مستمر تعریف شود، زمینه‌ پژوهش‌های مورد نیاز صنعت را بهتر فراهم می‌کند.

اقتصاد آنلاین - طاهره گودرزی؛ وجیه اله جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصاد آنلاین درخصوص حمایت ایمپاسکو از ایده‌های نو گفت: شرکت تهیه و تولید از دو سال گذشته موضوع استارتاپ‌ها را دنبال می‌کرده که کافه معدن نمونه همین پیگیری است. هدف شرکت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.  

مدیرعامل ایمپاسکو افزود: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی نیازمند ایده‌های نو و ارزش آفرین است. کسانیکه می‌توانند  بین صنعت و دانشگاه ارتباط برقرار کنند با ارایه ایده‌های خود  این نیاز را برطرف می‌کنند، در این راستا یک همگرایی در بخش معدن و صنایع معدنی لازم است تا برقرار شود.

وی بیان داشت: هم درحوزه اکتشاف و هم فرآوری نیازمند  نواوری‌ها و علم جدید برای اکتشاف، در حوزه استخراج استفاده از ایده‌های نو برای کاهش قیمت تمام شده، در بهره برداری برای استفاده بهینه از ذخایر و در فرآوری که استحصال مواد معدنی و عناصر و آن چه را که هزینه می‌شود که در زنجیره فرآوری از آن بهره برد.

جعفری به فعالیت‌های تهیه و تولید در ارتباط موثر با دانشگاه‌ها و مراکز علمی گفت: ایمپاسکو با مدیریت بودجه پژوهشی خود این کار را از طریق دانشگاه‌ها انجام می‌دهد اما آنچه که از اهمیت بالایی برخوردار است و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی آن ر ا پیگیری می‌کند، حمایت از پژوهش‌های کاربردی است.

وی ادامه داد: باید دانشجو و دانشگاه به صنعت لینک شوند تا نظارت بر کار داشته باشند و اگر لازم بود دانش را به روز کنند. ارتباط در قالب حقوقی و مالی، اگر به صورت مستمر تعریف شود می‌تواند زنجیره را بیشتر به هم وصل کند و زمینه ای بهتر پژوهش را بین دانشگاه و شرکت‌هایی که به آن نیاز دارند فراهم می‌کند.

وی به عملکرد 10ماهه 98 شرکت تهیه و تولید و رسیدن به اهداف تعیین شده اظهار کرد: به‌رغم همه مشکلات، شرکت توانسته به اهدافی که برای خود پیش بینی کرده بود، برسد. در بحث اکتشاف و حفاری‌ها یک مقدار عقب ماندگی به دلیل تغییر شرایط قیمت ونیازمندی‌ها به تجهیزات وجود داشته که در حال جبران آن هستیم.

وی ادامه داد: یکی از پروژه هایی که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، نفلین سینیت در کلیبر می باشد که سال گذشته کلنگ این طرح زده شد و در فاز اول 45هزارتن تولید خواهد داشت.  

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به پهنه‌های اکتشافی واگذار شده به ایمپاسکو اشاره کرد و افزود: پهنه‌های قبلی که در اختیار شرکت بوده، تمام شده است. یک سری پهنه‌های جدید نزدیک به 70هزار کیلومتر امسال واگذار شد، که  قراردادها منعقد و مشاوران آن انتخاب شده‌اند.

وی در پایان گفت: قطعا در بازه زمانی مشخص شده کار را به اتمام می‌رسانیم و آنومالی‌های اکتشاف شده را معرفی خواهیم کرد.