۰ نفر

در جلسه طرح احیای معادن کوچک مقیاس استان کرمان صورت گرفت؛

فعال سازی معادن مس کرمان

۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۲۲
کد خبر: 412271
فعال سازی معادن مس کرمان

جلسه تصمیم گیری در رابطه با معادن مس استان کرمان با حضور نایب رییس هیات مدیره ایمپاسکو، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، معاون فنی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، مجری طرح احیای معادن کوچک مقیاس شرکت ملی مس، مسئول سرمایه گذاری ایمپاسکو و نماینده شرکت در استان، کارشناس طرح و بهره برداران و سرمایه گذاران معادن استان و نماینده خانه معدن استان کرمان برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این جلسه پس از بررسی های کلینیکی، جلسات بی تو بی با تمام بهره برداران و سرمایه پذیران برگزار شد که با انعقاد تفاهم نامه تشکیل کنسرسیوم میان بهره برداران 7 معدن جهت انجام مشارکت و تضمین خوراک با هدف احداث کارخانه فرآوری، زمینه فعال سازی و توسعه این 7 معدن در منطقه بردسیر کرمان فراهم شد.

بر اساس این گزارش با احداث کارخانه فرآوری شاهد افزایش ارزش ماده معدنی خواهیم بود که زمینه ساز ایجاد انگیزه برای معادن با ذخیره کم و اقتصادی شدن آنها خواهد شد.

همچنین با امضای صورتجلسه میان صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و بهره برداران، 4 معدن جهت دریافت وام معرفی شد که پس از دریافت وام مشکلات تامین سرمایه در گردش مرتفع شود و در این راستا شاهد احیا و فعال سازی آن معادن خواهیم بود.

از موارد قابل توجه این جلسه حضور مجری فعال سازی معادن کوچک مقیاس شرکت ملی مس ایران و انعقاد صورتجلسه ای با یکی از بهره برداران معادن مس و مهیا کردن زمینه سرمایه گذاری و فعال سازی آن معادن بود.

همچنین توافق نامه اولیه ای جهت خرید تضمینی با یکی از معدن داران توسط سرمایه گذار بخش خصوصی منعقد شد.

بر اساس این گزارش نبود کارخانه فرآوری و کمبود نقدینگی در معادن کوچک مقیاس به جهت تکمیل اکتشاف، سرمایه گذاری در بخش احداث کارخانه فرآوری و تکمیل اطلاعات پایه از جمله مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

جلسه تصمیم گیری معادن کوچک مقیاس سنگ آهن

در روز دوم جلسه بررسی های کلینیکی معادن کوچک مقیاس سنگ آهن استان کرمان با حضور نماینده انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن برگزار شد، در ادامه نبود نقدینگی و مشکلات مالی، مشکلات میان بهره برداران و سازمان محیط زیست و منابع طبیعی و نیز مشکلات ناشی از پروانه های پایان اکتشاف از سوی معدنکاران استان مطرح شد.

در پایان نیز نماینده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر اعلام آمادگی جهت سرمایه گذاری و خرید محصولات معادن سنگ آهن کوچک مقیاس را با توجه به نیاز این مجموعه، اعلام نمود.