۰ نفر

معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد؛

بومی‌سازی مساوی است با تولید پایدار/ رسیدن به سه میلیون تن تولید فولاد در هرمزگان تا افق1404

۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۴۸
کد خبر: 411105
بومی‌سازی مساوی است با تولید پایدار/ رسیدن به سه میلیون تن تولید فولاد در هرمزگان تا افق1404

یک مقام مسوول در فولاد هرمزگان گفت: بومی سازی مساوی با تولید پایدار است و شرکتی که بخواهد تولید پایدار داشته باشد در شرایط بحرانی صددرصد نیاز مبرم به بومی‌سازی دارد لذا فولاد هرمزگان تعداد زیادی از قطعات مصرفی و یدکی مورد نیاز خود را تا پایان آذرماه امسال بومی‌سازی کرده است و این روند را ادامه خواهد داد.

اقتصادآنلاین - طاهره گودرزی؛ سید اصغر معدنی معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادآنلاین سیاست هرمزگان را بومی سازی قطعات در داخل کشور دانست و گفت: باتوجه به اینکه سازندگان داخلی توانمند و هدفشان قطع وابستگی به خارج است لذا هرهفته واحدهای خرید و بهره‌برداری جلسه‎ای تحت عنوان بومی سازی در شرکت برگزار می‌کنند و برای قطعاتی که سفارش خرید می‌آید درجلسه تصمیم گرفته می شود که اگر توانایی ساخت آن در داخل وجود  دارد که قطعا در داخل  ساخته می‌شود و اگر توان آن نبود قطعه را از خارج وارد می‌کنند.

وی افزود: فولاد هرمزگان تعداد زیادی از قطعات مصرفی و یدکی مورد نیاز خود را تا پایان آذرماه امسال بومی‌سازی کرده است و این روند را ادامه خواهد داد برای اینکه سیاست و رویکرد شرکت است. 

مدنی تحریم‌ها را چالش و تهدیدی خواند که باید آن‌را به فرصت تبدیل کرد و اسم این فرصت بومی‌سازی عنوان کرد.

وی بیان داشت: مشکلی که در بحث بومی‎سازی کشور وجود دارد این است که سازندگان داخلی باید این را فرصتی برای ارتقا کمی وکیفی محصولات بدانند نه فرصتی که بخواهند با هر کیفیتی برای شرکت‌هایی که نیاز به این قطعه دارند و برای رونق کار خود محصول بی‌کیفیت را تحویل دهند.

مدنی بومی سازی را مساوی با تولید پایدار دانست و شرکتی که بخواهد تولید پایدار داشته باشد صددرصد در شرایط بحرانی، نیاز مبرم به بومی‌سازی دارد.

معاون بهره برداری فولاد هرمزگان اظهار داشت:حدود 65درصد از قطعات و تجهیزات در شرکت بومی سازی شده است. فولاد هرمزگان  اطلاعات و نقشه و متریال قطعات بومی سازی شده را به شرکت‌های داخلی می‌دهدو فرصت تست هم می‌دهد که این یک امتیاز فولاد هرمزگان به شرکت هاست. قطعات واحدهای فولادی امروزه در خیلی از شرکت‌ها مشترک است، به طور مثال شرکتی که می‌تواند جرثقیل سقفی بسازد می‌تواند همان را برا ی شرکت‌های فولادی دیگر هم بسازد.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس ریخته گرای مداوم در فولاد هرمزگان گفت: این کنفرانس قرار شده هر دوسال یکبار برگزار شود و هدف از برگزاری چنین کنفرانسی این بود که بکی از مهمترین تجحهیزات برای فولادسازان و رسیدن طرح جامع فولاد ظرفیت 55 میلیون تن تولید، ریخته‌گری مداوم است . ریخته گری مداوم سیستمی است که 20هزار قطعه الکترونیکی در کنار هم قرار می‌گیرد و یک ماشین ریخته‌گری شکل می‌گیرد که مهمترین فرایند فولادسازی، ماشین ریخته گری است. 

مدنی ادامه داد: ماشین ریخته‌گری از نظر پیچیدگی و اهمیت تکنولوژی اهمیت بسیاری دارد. هدف فولاد هرمزگان این بود که دانشگاهیان و سازندگان داخلی با ماشین آلات ریخته‌گری بیشتر آشنا شوند و بتوانند در راستای پیش‌برد پروژه‌های هرمزگان کمک کنند.

وی بیان داشت : فولاد هرمزگان در بحث صادرات با توجه به تحریم‌های جدید آمریکا و در لیست تجریم قرار گرفتن شرکت، مشکل خاصی در صادرات پیدا نمی‌کنند و شرکت‌ها و کشورهایی که به تختال هرمزگان نیاز دارند از راه‌های مطمئن  این نیاز را برطرف می‌کنند.

معاون بهره‌برداری فولاد هرمزگان در پایان با اشاره به افق 1404 و تولید 55 میلیون تن فولاد گفت: قرار بر این بود که با طرح توسعه‌ای، تا سال 1404 به تولید سه میلیون تن فولاد برسیم اما فعلا در دستور کار شرکت دو میلیون تن تولید است و شرکت تجهیزیاتی اضافه نمی‌کند و امید است  از 1.5 ملیون تن عبور کرده و به دو میلیون تن برسیم.