۰ نفر

دربازدید مسئولین شستا و تاصیکو از ذوب آهن اصفهان عنوان شد

تامین پایدار مواد اولیه ، حق ذوب آهن اصفهان است

۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۰۲
کد خبر: 411015
تامین پایدار مواد اولیه ، حق ذوب آهن اصفهان است

مرتضی لطفی عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، رضا مسرور عضور هیات مدیره هلدینگ شستا ، سعید عبودی رئیس هیات مدیره ، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدر تامین و هیات همراه 29 دی ماه ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان و ادای احترام به یادمان شهدای گمنام از بخش های مختلف از جمله بیمارستان شهید مطهری ، خط تولید و پروژه های توسعه بازدید کردند و سپس جلساتی پیرامون آخرین شرایط ذوب آهن با هیات مدیره و معاونین این شرکت برگزار نمودند.

به گزارش اقتصادآنلاین، مرتضی لطفی عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و دبیر کمیته سرمایه گذاری و اقتصادی این سازمان در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت :  ذوب آهن اصفهان ، پرچم برافراشته صنعت فولاد است . با توجه به تلاش جهادی که مدیریت و مجموعه کارکنان در تولید ریل به عنوان یک محصول استراتژیک داشتند باعث شد که این شرکت اعتبار صنعت فولاد در کشور باشد .

وی اظهار داشت : این شرکت برای اولین بار تولید ریل را در کارنامه خود ثبت کرد و از خروج ارز برای واردات این محصول جلوگیری نمود.

 وی نقش آفرینی ذوب آهن را در صنعت فولاد بی بدیل دانست و افزود : این شرکت با تربیت منابع انسانی خلاق ، با تجربه و با دانش ، خدمات ارزنده ای را به صنعت فولاد ارایه نموده است .

عضو هیات مدیره تامین اجتماعی با اشاره به این که در چند سال اخیر ذوب آهن رشد چشمگیری داشته است گفت :  تمام قد در خدمت صنعت و از جمله ذوب آهن اصفهان هستیم چرا که  هر چه تولید این شرکت بیشتر باشد رونق ملی را شاهد خواهیم بود .

رضا مسرور عضور هیات مدیره هلدینگ شستا و مشاور اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیز گفت : اقدامات و طرح های که در ذوب آهن اصفهان در جهت رونق تولید انجام شده ، بسیار مثبت است .

وی یاد آور شد : مشکل نقدینگی این شرکت در هلدینگ شستا قابل بررسی است و می توان آن را مرتفع نمود .

وی افزود : ذوب آهن اصفهان  با توجه به انجام طرح های توسعه ای در صورتی که مشکل نقدینگی نداشته باشد به ظرفیت تولید اسمی خود خواهد رسید .

غلامرضا سلیمانی مدیر عامل شرکت صدر تامین نیز ضمن قدر دانی از مدیر عامل ذوب آهن به منظور اجرای طرح های توسعه ای ، گفت : ذوب آهن اصفهان در چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته است و در راستای اقتصاد مقاومتی ، پروژه های مختلفی را انجام داده و در بومی سازی نیز دستاوردهای چشمگیری دارد .

 وی یاد آور شد : تنوع محصول و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا یکی از راهکارهای این شرکت در شرایط بحران است که به خوبی به انجام رسیده است .

وی افزایش سرمایه و تخصیص معدن سنگ آهن جهت تامین مواد اولیه را از راهکارهای حل مشکلات ذوب آهن در شرایط موجود دانست  و گفت : فولاد کشور مرهون خدمات ذوب آهن اصفهان است و حق این شرکت است که برای تامین پایدار مواد اولیه تولید دچار مشکلات عدیده نباشد .

حسین امیری سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: این شرکت دارای پتانسیل زیادی در تولید است واز نیروی انسانی توانمندی در صنعت فولاد برخوردار می باشد .

 منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصهفان نیز با اشاره به این که این مجتمع عظیم صنعتی توانایی بالایی در تولید محصولات با ارزش افزوده بالا دارد گفت : با پتانسیلی که تلاشگران این شرکت دارند بسیاری از طرح های توسعه ای در فاز اجرایی قرار گرفته است.

12

وی افزود : اولویت اصلی ما تامین مواد اولیه است تا بتوانیم ظرفیت اسمی شرکت که 3 میلیون 600 هزار تن است را تحقق بخشیم .

13

وی ذوب آهن اصفهان را یکی از توسعه دهنده های اصلی زیر ساخت های تولید فولاد در کشور دانست و گفت : تولید در ذوب آهن اصفهان به روش کوره بلند است و این شرکت یارانه انرژی را دریافت نمی کند . همین این امر باعث شده تا قیمت تمام شده محصول بالاتر از سایر شرکت های فولادی باشد که از یارانه انرژی برخوردارند .

9

10

11

14