۰ نفر

راه اندازی اتوماسیون زغال واحد یک تولیدات کک و مواد شیمیایی

۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۵۵
کد خبر: 408723
راه اندازی اتوماسیون زغال واحد یک تولیدات کک و مواد شیمیایی

پروژه بزرگ اتوماسیون زغال واحد یک مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی و راه اندازی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مجید ربیعی،مهندس ارشد برق واحد یک تولیدات کک و مواد شیمیایی با اعلام این خبر افزود: این پروژه که بهمن ماه سال 97 کلید خورده بود، یکم دی ماه توسط تلاشگران برق تولیدات کک ، تکمیل، راه اندازی و تحویل بخش گردید.

وی، اظهار داشت: تهیه ی P.F.D ، متریال لیست ، نقشه های الکتریکی ، نقشه های PLC  ی خرید تجهیزات ونقشه های ساخت تابلوهای مورد نیاز با سرعت توسط پرسنل سختکوش بخش شروع و در این زمینه حدود 800 شیت نقشه تهیه گردید.

ربیعی، همکاری شرکت های تارابگین و آذرخش زرین نصب در این پروژه را قابل تحسین دانست و بیان کرد: با همکاری این شرکت ها، خرید تجهیزات مورد نیاز و مسیر سازی که شامل: کاندوییت کاری، سینی گذاری و آماده سازی مسیرهای کابل کشی پروژه بود ، آماده و بلافاصله کابل کشی مسیرها شروع شد.

مهندس ارشد برق واحد یک تولیدات کک و مواد شیمیایی، تاکید کرد: در این پروژه حدود 1000 متر مسیرسازی ،  3000  متر کابل کشی،  15000 متر سیم کشی ، نصب  1000عدد تجهیزات الکتریکی جدید ، 8  عدد تابلو plc ، 10 تابلو RLP ، 55 تابلو LCP و ارتباطات بین تابلوهای PLC با فیبر نوری انجام شد.

وی با بیان این که برنامه نویسی PLC توسط کارشناسان متبحر  و متخصص مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی انجام شد، گفت: مهمترین قسمت این پروژه ، تعویض مدارهای موجود روی تابلوهای روسی با مدارهای جدید بود که بدون هیچ گونه توقفی در روند تولید و ارسال زغالسنگ ، انجام شد.با اجرای این پروژه ارسال کلیه اطلاعات بخش به سطح 2  ارتقا پیدا کرد و ارسال زغال به پروژه pci  ،  ورود و خروج زغال و ارتباط با سیستم توزین به طور دقیق تری مدیریت می شود.

ربیعی ، تصریح کرد: در حقیقت، پروژه اتوماسیون کارگاه زغال یک پروژه جامع و کامل از منظر تهیه نقشه ،مدارک و برنامه نویسی و همچنین اجرای بدون توقف تولید تلقی می شود.