۰ نفر

در جریان سفر مدیرعامل شرکت مس به بندرعباس مطرح شد:

ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک در منطقه ویژه اقتصادی بندرعباس در دستور کار است

۵ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۰۵
کد خبر: 404952
 ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک در منطقه ویژه اقتصادی بندرعباس در دستور کار است

مدیرعامل شرکت مس، صبح دیروز (4 دی‌ماه 98) از دفتر اداره صادرات و امور گمرکی شرکت مس در بندر شهیدرجایی بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این بازدید نادعلی اسماعیلی رییس هیات‌مدیره شرکت مس و علی محمدی و داود مختارپور اعضای هیات‌مدیره، حیدر ضیغمی مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط عمومی، آرمان حسنی معاون منابع انسانی و پشتیبانی، بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشاف، حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه و حسن مهدوی‌پور مدیر مجتمع شهربابک دکتر اردشیر سعدمحمدی را همراهی کرده و از دفتر اداره صادرات و امور گمرکی شرکت مس در بندر شهیدرجایی بازدید به عمل آوردند.

در جریان این سفر، وضعیت انبار صادراتی شرکت مس مستقر در بندر شهید رجایی و روند فروش و صادرات محصولات مورد بررسی قرار گرفت.

اردشیر سعد‌محمدی در گفت‌و‌گو با مدیران و کارشناسان حوزه فروش، ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته برای تداوم شرایط خوب در شرکت مس در ۹ ماهه نخست ۹۸ گفت: قطعا با همت همه کارکنان صنعت مس رکورد خوبی درحوزه تولید در سال رونق تولید ثبت خواهیم کرد.

در ادامه سفر، اردشیر سعد محمدی از طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی در بندرعباس بازدید کرد.

پروژه ایجاد زیرساخت‌های انتقال اسید و مخازن نگهداری اسید (مشتمل بر احداث 8 مخزن اسید، زیرساخت های ریلی و جاده ای و ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ) با ظرفیت 112 هزار تن در سال و با سرمایه‌گذاری ارزی 15 میلیون یورویی و 1،610میلیارد ریالی درحال انجام  است و پیشرفتی بیش از 90 درصد دارد.

گفتنی است با بهره‌برداری از طرح زیست محیطی اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه با ظرفیت 600 هزار تن در سال جاری و همچنین بهره‌برداری از کارخانه اسید سولفوریک خاتون‌آباد با ظرفیت 600 هزار تن در سال و با هدف صادرات بخش عمده‌ای از محصول تولیدی به بازارهای هدف طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی در بندرعباس در دستور کار قرار گرفت.

17

در ادامه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی بندرعباس، مدیرعامل شرکت مس با حسن خلج تهرانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس دیدار کرد و در جلسه‌ای مشترک در خصوص چگونگی استفاده از امکانات و ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی در حمل اسید سولفوریک و تسهیل در روند صادرات اسید به بازارهای هدف گفت‌و‌گو کردند.