۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی پروژه‌های نیمه‌کاره معادن طلا دنیا/ 10پروژه طلا جهان با کمترین هزینه‌ کدامند؟

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۱۵
کد خبر: 403165
بررسی پروژه‌های نیمه‌کاره معادن طلا دنیا/ 10پروژه طلا جهان با کمترین هزینه‌ کدامند؟

گروه ماینینگ اینتلیجنس در گزارشی کم هزینه‌ترین معادن طلا در جهان را فهرست کرده است. این فهرست که بر مبنای داده‌های موجود و بر اساس حضور شرکت‌های تامین سرمایه در بورس‌های مطرح جهان تهیه شده، تلاش می‌کند در افق میان مدت نشان دهد که صنعت سرمایه‌گذاری و توسعه معادن طلا چه حاشیه سودی به سرمایه گذاران بالقوه در آینده می‌تواند ارائه دهد.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ شرکت ماینینگ اینتلیجنس (Mining Intelligence) با استفاده از بانک اطلاعاتی اختصاصی خود، هزینه پروژه‌های جدید اولیه توسعه طلا را به بررسی گذاشته و آنها را بر اساس هزینه‌های پایدار (AISC) که معیار کارآیی بهره‌برداری از معدن است، در طبقه‌بندی‌های متفاوت قرار داده است. پروژه‌های توسعه در آن دسته‌ای قرار گرفته‌اند که تحت مطالعات امکان سنجی قرار دارد و در مراحل ساخت و گسترش هستند و البته نتایج مطالعات امکان سنجی آنها به صورت عمومی منتشر شده است.

داده‌های مورد استفاده ماینینگ اینتلیجنس گزارش از شرکت‌هایی است که تولید سه ماهه دارند و در بورس‌های معتبر جهانی وارد شده‌اند و این دسته بندی و امتیازدهی بر اساس داده‌های موجود و منتشر شده از سوی این شرکت‌ها انجام شده است.

مشخصات ده پروژه معدن توسعه‌ای طلا که تاکنون کمترین هزینه‌ها را در برداشته‌اند به شرح زیر است؛

1معدن اسکوریس با هزینه 215 دلار

2

پروژه الدورادو گلد اسکوریس یک مخزن پورفیری مس – طلا با رتبه بالاست که در یکی از شبه جزایر شمال یونان واقع شده است. در تاریخ 9 نوامبر سال 2017 در نتیجه تاخیر مداوم در عملیاتی شدن این پروژه ناشی از اعتراضات محیط زیستی پروژه زیر نظر و تحت مراقبت قرار گرفت. الدورادو در سال 2019 مجوز تاسیسات پروژه معدن اسکوریس را دریافت کرد و دولت جدید محافظه کار یونان قصد دارد به زودی مجوز استخراج معادن اسکوریس را صادر کند.

معدن کرازلی با هزینه 373 دلار

3

معدن طلای کرازلی آلاموس گلد در شبه جزیره بیگا در شمال غربی ترکیه واقع شده است. مطالعه امکان سنجی مثبت این پروژه در سال 2017 تکمیل شد و این پروژه را به عنوان یک معدن کم هزینه مستقل از عملیات شستشوی پس از استخراج معرفی کرد. در چهاردهم اکتبر سال 2019 آلاموس کلیه فعالیت‌های ساخت و ساز در پروژه کرازلی را متوقف و در انتظار تمدید امتیازات معدن کاری در ترکیه است که این امتیازات در تاریخ 13 اکتبر سال جاری به پایان رسیده و به دلیل اعتراضات گسترده محیط زیستی به این پروژه همچنان تمدید آن تایید نشده است.

معدن هود مادن با هزینه 374 دلار

4

پروژه هود مادن لیدیا مادنسیلیک در شمال شرقی ترکیه در پونتیدس شرقی واقع شده است. این پروژه کانی سازی مس – طلا که در منطقه اصلی هود مادن قرار گرفته از پروژه‌های چند مرحله‌ای و شامل کانی سازی‌های عظیم است. گفته می‌شود که لیدیا مادنسیلیک مراحل دریافت مجوزهای لازم برای آغاز عملیات استخراج معدنی را آغاز کرده است.

معدن هورن با هزینه 399 دلار

5

 

پروژه هورن فالکو ریسورس که در کبک کانادا واقع شده است شامل تولیدات پیشین معادن هورن و کومونت می‌شود که در عین حال ذخایر هورن 5 را هم در برمی‌گیرد. ذخایر هورن 5 البته در زیرمجموعه ذخایر معدنی هورن قرار دارد که استخراج آن از سال 1926 تا 1976 به وسیله شرکت معدنی نوراندا انجام می‌شد که در طول این مدت نزدیک به 2.5 میلیارد پوند مس و 11.6 میلیون اونس طلا تولید کرد. این پروژه در شرایط فعلی در مرحله دریافت مجوزها قرار دارد.

معدن بوریتیکا با هزینه 492 دلار

6

 

پروژه بوریتیکا کانتیننتال گلد که ذخایر عیار بالایی هم در خود نهفته دارد در منطقه شمال غربی کلمبیا واقع شده است. این پروژه در حال حاضر در دست ساخت قرار دارد. زمانی که پروژه به تولید برسد بوریتیکا این پتانسیل را داراست که بتواند تولید طلای کلمبیا تا حدود دو برابر افزایش دهد و تبدیل به بزرگترین تک معدن این کشور شود.

معدن کامینو رویو با هزینه 576 دلار

7

پروژه کامینو رویوی شرکت معدنی اورلا که پروژه‌ای با کیفیت بالاست، یک پروژه شستشوی پیشرفته نیز به حساب می‌آید و در 50 کیلومتری جنوب غربی معدن پناسکویتو در مکزیک واقع شده است. نزدیک بودن این سایت معدنی به زیرساخت‌های مورد نیاز، ضریب پایین محرومیت خود امتیازات بزرگی برای این پروژه محسوب می‌شود. رد پای متراکم و موقعیت مسطح این معدن در منطقه و بسیاری از امتیازات دیگر به سادگی پروژه و هزینه‌های پایدار آن AISC کمک می‌کند. این پروژه در حال حاضر در مرحله توسعه سطحی و دریافت حق‌آبه است که البته تا حدودی به انجام رسیده است.

معدن کروبلانکو با هزینه 579 دلار

8

 

پروژه مجوز طلای مرغوب کرو بلانکو که متعلق به بلو استون ریسورسز است، در جنوب شرقی گواتمالا واقع شده و تقریبا در 160 کیلومتری جاده منتهی به گواتمالا سیتی پایتخت این کشور قرار دارد. فعالیت‌های توسعه اولیه زیرزمینی به عنوان بخشی از آمادگی عملیاتی و یک اقدام ریسک پذیرانه پیش از شروع مراحل توسعه انجام گرفته بود. پروژه زمین گرمایی میتا که در شرق پروژه طلای کروبلانکو قرار دارد این امکان را فراهم آورده که نیازهای انرژی این معدن در فاصله نزدیکی در آن رفع شود.

معدن لوما لارگا با هزینه 609 دلار

9

 

پروژه لوما لارگا که متعلق به آی‌ان‌وی متال است، در قسمت جنوبی اکوادور واقع شده است. این پروژه هم در حال حاضر در مرحله دریافت مجوزها قرار دارد. شرکت آی‌ان‌وی متال نتایج مثبت امکان سنجی در مورد معدن لوما لارگا که بخش طلاخیز اکوادور است را پیشتر آغاز و در نوامبر 2018 امکان سنجی مثبت آن را اعلام کرد. این امکان سنجی به نتیجه رسیده است که این معدن زیرزمینی با نرخ تولید تقریبی 3 هزار تن در روز  می‌تواند کار خود را آغاز کند.

معدن رد مانتن (کوه سرخ) با هزینه 611 دلار

10

دارایی‌های طلای رد مانتن (کوه سرخ) که متعلق به شرکت اسکات ریسورس است، در شمال غربی بریتیش کلمبیا در حدود 18 کیلومتری شمال شرقی استوارت واقع شده است. این پروژه در حال حاضر در مراحل دریافت مجوزهای محیط زیستی فدرال قرار دارد. انتظار می‌رود که رد ماتنن بتواند روزانه 1000 تن سنگ معدنی استخراج کند.

معدن استیبنیت با هزینه 616 دلار

11

پروژه طلای استیبنیت میداس گلد در منطقه تاریخی معدنی مرکز آیداهو قرار دارد. این شرکت برنامه ترمیم و بهره برداری از این پروژه را در سپتامبر 2016 ارائه داد و از آن زمان روند مجوز رسمی توسعه معدن خود را آغاز کرد. این پروژه چند میلیون اونسی ذخایر سنگین طلا یکی از پروژه‌های برتر توسعه آمریکای شمالی به حساب می‌آید.

با هزینه پایدار 583 دلار در هر اونس پروژه معدنی فورتا دل نورته متعلق به ابر شرکت لوندین گلد در اکوادور می‌توانست با عنوان کمترین هزینه در میان پروژه‌های جدید در این لیست قرار بگیرد اما راه‌اندازی اخیر تولیدات تجاری این پروژه را در یکی دیگر از گروه‌های طبقه بندی شده قرار می‌دهد.