۰ نفر

اقتصاد‌آنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش اهداف بازده آنگلو امریکن در زغال‌سنگ، سنگ آهن و الماس/ اصرار بر پیش‌بینی‌های صعودی تولید مس

۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۰
کد خبر: 401360
کاهش اهداف بازده آنگلو امریکن در زغال‌سنگ، سنگ آهن و الماس/ اصرار بر پیش‌بینی‌های صعودی تولید مس

شرکت معدنی آنگلو امریکن به تازگی اعلام کرده تولیدات زغالسنگ، سنگ آهن و الماس خود را در طول سال‌های 2020 و 2021 نسبت به چشم انداز تعیین شده کاهش خواهد داد؛ این در حالی است که در چشم اندازها همچنان اصرار به دستیابی به چشم انداز مس وجود دارد.

اقتصادآنلاین اکرم شعبانی؛ در گزارش به روز رسانی برای سرمایه گذاران، شرکت معدنی آنگلو امریکن پیش‌بینی‌های خود را برای تولید زغال سنگ، سنگ آهن و الماس برای دو سال آینده کاهش داد، اما همچنان بر پیش‌بینی‌های صعودی انجام شده در مورد تولید مس و پالادیوم پافشاری دارد.

مارک کوتیفانی مدیر اجرایی شرکت آنگلو امریکن در این باره گفت: ما در پی ایجاد یک تغییر و تحول کامل هم در کیفیت و هم در نمونه کارها نسبت به عملکرد شش سال گذشته خود هستیم.

این شرکت که از سال 2014 به صورت مداوم در حال بارگیری عملیات زغالسنگ است، چشم انداز تولید زغالسنگ متالورژی خود 2020 خود را از 22-24 تن متریک به 21-23 تن متریک کاهش داده است.

این شرکت معدنی همچنین میزان تولید مورد انتظار در کارخانه سنگ آهن کومبا  Kumba Iron Ore را در آفریقای جنوبی از 43-44 تن متریک به 42-43 تن متریک تغییر داده و نیز آمار تولید الماس را در شرایط ضعف شدید این محصول در بازار هم کاهش داده است.

شرکت د بیرز آنگلو Anglo’s De Beers که تولید کننده شماره یک الماس در جهان است، یک میلیون قیراط کمتر از آنچه پیشتر برای سال‌های 2020 و 2021 پیش بینی شده بود استخراج خواهد کرد. این میزان کمتر از 1 درصد از کل تولید الماس در جهان است، با این حال سرعت توسعه شرکت را در یک تعادل ناهموار در این صنعت، کاهش خواهد داد.

گفتنی است به تازگی تقاضا برای الماس مصنوعی در جهان افزایش یافته است. الماس‌های دست ساز به سرمایه گذاری کمتری نسبت به استخراج سنگ‌های طبیعی نیاز دارند و در عین حال حاشیه سودهای جذاب‌تری ایجاد می‌کنند.

خریداران – کسانی که الماس‌ها را برای خرده فروشان صیقل و برش می‌دهند- امسال با پایین آمدن قیمت‌ها و اعتباری زیادی مواجه شده و همین امر موجب شده تا خرید و پرداخت‌های خود را به تاخیر بیندازند.

امید به فلز نارنجی

جدای از اعتماد شرکت آنگلو به مس، چشم انداز تولید سایر محصولات تولیدی این شرکت در سال آینده از 620 تا 670 هزار تن کاهش داشته است، این در حالی است که حد بالای تولید پیش از این 680 هزار تن تعیین شده بود.

قیمت‌های این فلز صنعتی، که در فناوری‌های سبز مورد توجه قرار گرفته است، روز دوشنبه پس از آنکه داده‌های تجاری نشان داد واردات چین در فلزات پالایش و محموله‌های کنسانتره جهش داشته، رو به افزایش گذاشت.

مدیر اجرایی آنگلو امریکن همچنین افزود: این شرکت از نظر موقعیت منحنی کلی هزینه در نتیجه تغییرات اساسی عملیاتی، تخصص فنی و بازاریابی محصول مورد استفاده و ارتقای سبد خرید عمده فروشی در رده بهترین‌ها قرار می‌گیرد.

در پایان گفتنی است، شرکت آنگلو امریکن در بیانیه خود اعلام کرده انتظار می‌رود تا سال 2023 حجم تولید خود را 20 تا 25 درصد افزایش خواهد داد.