۰ نفر

در بازدید گروه سرمایه گذاری غدیر از گهرزمین مطرح شد:

گهرزمین به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رسیده است/ رشد 49 درصدی تولید سنگ آهن دانه بندی

۲۰ آذر ۱۳۹۸، ۹:۵۲
کد خبر: 401055
گهرزمین به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رسیده است/ رشد 49 درصدی تولید سنگ آهن دانه بندی

گروه سرمایه گذاری غدیر از سایت شرکت سنگ آهن گهرزمین بازدید کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در این بازدید که آقایان مهدی بازارگان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، دکتر مرتضایی رئیس هیئت مدیره هلدینگ صنایع و معادن غدیر، مهندس سبحانی مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر، مهندس فرشاد مدیرعامل شرکت فولاد غدیر ایرانیان، مهندس هاشم زاده مدیرعامل شرکت اکتشافات معادن و صنایع غدیر، مهندس خان داداش پور عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر حضور داشتند، مهندس پناهی مدیر امور معدن گهرزمین با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در معدن افزود: از ابتدای خاک برداری تا پایان آبان ماه ۹۸، ۶۷ میلیون تن استخراج سنگ آهن را داشتیم که از این میزان ۱۱.۷۰۰ میلیون تن آن متعلق به بازه زمانی فروردین تا پایان آبان ماه ۹۸ می باشد. وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به سال مالی تا پایان آبان ماه امسال ۱۷.۷۰۰ میلیون تن استخراج سنگ آهن را داشتیم.

در ادامه این بازدید که از سنگ شکن ژیراتوری و کارخانه‌های فرآوری صورت گرفت، مهندس اسفندیارپور مدیر فرآوری گهرزمین با اشاره به تولید حداکثری و شعار صیانت از تجهیزات عنوان کرد: در سال مالی ۹۷-۹۸ تا کنون موفق به کسب تناژ تولید ۴،۴۰۳،۶۷۱ تن کنسانتره شدیم که این میزان نسبت به برنامه تولید، ۱۵ درصد رشد داشته است. مدیر فرآوری گهرزمین همچنین میزان تولید سنگ آهن دانه بندی شده را ۷،۷۰۵،۷۶۲ تن اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل، ۴۹ درصد افزایش داشته است.

WhatsApp Image 2019-12-11 at 9.46.18 AM

مهندس نجف آبادی مدیر پروژه گهرزمین نیز در این بازدید اظهار داشت: خط ۳ کنسانتره با اعتباری بالغ بر ۶۱ میلیون یورو و هزار میلیارد ریال در حال اجراست. وی با اشاره بر پیشرفت ۶۱ درصدی خط ۳ کنسانتره گفت: هم اکنون در حال نصب بال میل که تجهیز اصلی کارخانه می باشد هستیم.

مهندس اسدالله فرشاد مدیرعامل شرکت فولاد غدیر ایرانیان در این بازدید عنوان کرد: تمامی این سرمایه گذاری ها و پیشرفت ها نشان از همت و همدلی سهامداران است. وی با اشاره به پروژه های شرکت گهرزمین افزود: اینها پروژه های ملی هستند که اجرا شدند و این اتفاقات، نوید خوبی برای صنایع معدنی کشور می باشند. مدیرعامل شرکت فولاد غدیر ایرانیان در ادامه گفت: ما بخشی نگری به هیچ سرمایه گذاری نگاه نمی کنیم، مجموعه جهان فولاد، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، مجموعه گل گهر و مجموعه گهرزمین همگی یک خانواده بزرگ آهن و فولاد در ایران هستند که به خاطر همدلی سهامداران به اینجا رسیده اند.

فرشاد شرکت گهرزمین را مجموعه بسیار خوبی دانست و افزود: تمامی دوستان و همکاران تلاش های بسیار زیادی را در راستای پیشرفت و توسعه این مجموعه انجام داده اند. خوشبختانه گهرزمین به پیشرفت قابل ملاحظه ای رسیده است و امیدواریم در آینده با همدلی مجموعه گل گهر در راستای تولید حداقل ۲۰ میلیون تن گندله و ۲۵ میلیون تن کنسانتره گامی موثر برداشته شود. وی همچنین با اشاره بر اینکه گهرزمین بزرگترین معدن سنگ آهن ایران است عنوان کرد: با توجه به اینکه یک سوم این معدن روزمینی است امیدواریم با تکنولوژی های نوین بتوانیم بخش دوم زیرزمینی معدن را به بهره برداری برسانیم.

در پایان این بازدید مهندس امین زاده مدیر پروژه گندله سازی با اشاره به شرایط تحریم ها عنوان کرد: خوشبختانه در این شرایط توانستیم تمام تجهیزات را وارد سایت کنیم. همچنین تستهای سرد تجهیزات مکانیکی شروع شده است که با توجه به پیشرفت ۹۶ درصدی پروژه امیدواریم در اسفندماه امسال به بهره برداری برسد.