۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سود 3برابری دومین غول طلای دنیا/ ثبات تولید و قیمت «باریک» تا 5سال آینده

۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶
کد خبر: 392820
سود 3برابری دومین غول طلای دنیا/ ثبات تولید و قیمت «باریک» تا 5سال آینده

شرکت معدنی کانادایی باریک که به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ فلز زرد در جهان شناخته می‌شود، در جدیدترین اخبار خود اعلام کرده است سود خود را برای سه ماهه سوم سال تا پایان سپتامبر تقریبا تا سه برابر افزایش داده و این افزایش سه برابری را نتیجه افزایش تولید و افزایش قیمت عنوان کرده است.

اقتصاد آنلاین - اکرم شعبانی؛ این شرکت معدنی که دفتر اصلی آن در تورنتو مستقر است، میزان پرداخت خود را برای این دوره به سرمایه گذاران از 25 درصد تا 0.05 درصد دیگر افزایش داد؛ سود تعدیل شده شرکت باریک تا 264 میلیون دلار در مجموع و یا 15 سنت در ازای هر سهم افزایش یافته است؛ این رقم در مقایسه با 89 میلیون دلار مجموع سود در مدت مشابه سال گذشته و 8 سنت در ازای هر سهم رقم قابل توجهی را به نمایش می‌گذارد. از نظر میزان تولید، باریک تولید خود را در سه ماهه سوم سال میلادی از 1.15 میلیون اونس تا پایان ژوئن به 1.31 میلیون اونس تا پایان سپتامبر افزایش داده است.

این شرکت به غول طلا هم شهرت یافته است، انتظار دارد که تا سال 2024 میزان تولید خود را در همین سطح نگه دارد که رقمی معادل 5.15 تا 5.6 میلیون اونس در هر سال است؛ گفتنی است این میزان تولید سالانه‌ای است که انتظار می‌رود شرکت تا پایان سال 2019 میلادی نیز بر جای بگذارد.

شرکت باریک همچنین پیش بینی کرده است که هزینه‌های پایدار (AISC) رقمی مابین 550 تا 950 دلار در هر اونس طی پنج سال آینده باشد، گفتنی است این رقم نسبت به سه ماهه پیشین سال جاری که 984 دلار در هر اونس قیمت گذاری شده بود بیانگر یک روند کاهشی هست.

بررسی روند کاری باریک نشان می‌دهد این شرکت به دنبال تقویت منابع خود برای مقابله با افت تولید است. در ماه جولای این شرکت معدنی برای ادغام دارایی‌های خود در ایالت نوادای آمریکا با شرکت نیومونت  Newmont Goldcorp که نخستین و بزرگترین شرکت تولیدکننده طلا در جهان است به توافق رسید.

باریک همچنین تعهد شرکت خود را در تانزانیا، با شرکت معدنی اقاقیا - از سال 2010 که به عنوان یکی از غول‌های تولیدکننده طلا شناخته می‌شد اما اکنون تولید خود را به میزان زیادی کاهش داده است - از سر گرفت تا به این شکل راه را برای پایان دادن به اختلاف مالیاتی طولانی میان این شرکت و دولت تانزانیا و دیگر کشورهای آفریقایی هموار کند.

در این راستا همچنین لازم به یادآوری است که یک توافق نهایی برای ایجاد یک شرکت جدید – شرکت معدنی توییگا Twiga Minerals – در ماه اکتبر در این شرکت به دست آمد. باریک در این راستا اعلام کرده که قصد دارد تا پایان سال 2020 حدود 1.5 میلیارد دلار از دارایی‌های خود را به فروش برساند. در همین زمان رویکرد باریک آشکارا نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال خرید پروژه‌های طلای بیشتر در کانادا و دیگر کشورهای دنیا و سرمایه گذاری در معادن مس است.