۰ نفر

بلومبرگ خبر داد؛

هشدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری به معدن‌کاران استرالیا

۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۱۰
کد خبر: 389918
هشدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری به معدن‌کاران استرالیا

سال گذشته ریوتینو طی تصمیمی اعلام کرد که سرمایه‌گذاری بر روی زغالسنگ از سوی آنها متوقف و به جای آن بر روی سنگ آهن سرمایه‌گذاری می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سرمایه‌گذاران فعال معدنی به صنعت معدن در استرالیا گفته‌اند که از تامین بودجه گروه‌های لابی که سیاست‌های آنها اهداف توافقنامه اقلیمی پاریس را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خودداری کنند.

طی نامه‌ای سرگشاده، شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری از جمله شرکت‌های آبردین، M&G و مدیریت سرمایه گذاری حقوقی و عمومی عنوان کردند که لابی‌ها از سوی اشخاص ثالث باید با دیدگاه شرکت‌های معدنی سازگار بوده و تولیدکنندگان باید در صورت عدم هماهنگی از گروه‌های لابی خارج شوند.

در این نامه آمده است: شرکت‌ها باید در تعامل با سیاست‌های دولت بوده و اطمینان داشته باشند که هرگونه تعامل انجام شده از سوی آنها با نهادهای صنعتی در هماهنگی با توافقنامه پاریس بوده و مشکلی در این راستا نداشته باشد.

گفتنی است که گروه‌های لابی صنعتی به ویژه در استرالیا از نفوذ قابل توجهی برخوردارند که این نفوذ اخیرا بسیار بحث برانگیز شده است. به همین دلیل سرمایه‌گذاران شرکت‌های معدنی را به اجرای شفافیت بیشتر در تاثیر معادن و صنایع معدنی در تغییرات اقلیمی و نیز چگونگی محافظت از مقررات آتی محیط زیستی ملزم می‌دانند.

برخی شرکت‌های معدنی از جمله گروه BHP که بزرگترین گروه معدن‌کاری در دنیاست، در برابر درخواست‌های ترک گروه‌های لابی مقاومت کرده و بر این باورند که حضور در اینگونه گروه‌های لابی به ارتقای مزایای بیشتر در این صنعت کمک کرده و به شرکت‌ها پیشنهاد کرده‌اند که در موقعیت‌های مرتبط با مسائل زیست محیطی قرار گیرند. این در حالی است که BHP از توافقنامه پاریس حمایت می‌کند و عنوان کرده حضور در گروه‌هایی که «مواضع متفاوت از نظر مادی» در تغییر اوضاع دارند را بررسی خواهد کرد. گفتنی است BHP سال گذشته انجمن جهانی زغالسنگ را ترک کرد.