۰ نفر

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد:

ارزش ذخایر معادن اکتشاف شده، ۵۷۳میلیارد دلار است

۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۷
کد خبر: 389532
ارزش ذخایر معادن اکتشاف شده، ۵۷۳میلیارد دلار است

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اظهار داشت: از ۱۳ پهنه اکتشافی خاتمه یافته، ۵۷ محدوده امیدبخش معرفی شده و ۳۵ درخواست اکتشاف انجام شده که از این تعداد، ۷ فقره پروانه اکتشاف و ۴ فقره گواهی کشف صادر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، وجیه اله جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به فعالیت های اکتشافی ایمپاسکو گفت: ارزش ذخایر معادن اکتشاف شده توسط این شرکت، ۵٫۷۳ میلیارد دلار است و در این میان میزان ذخایر اکتشاف شده ۲ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تن بوده که بیشتر در حوزه پلی متال، سنگ آهن، زغال سنگ و شورابه ها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اکتشاف اولویت اول ایمپاسکو است و تاکنون ۲۷ هزار و ۳۱۷ کیلومتر مربع عملیات اکتشافی بررسی و خاتمه داده شده است.

جعفری تصریح کرد: از ۱۳ پهنه اکتشافی خاتمه یافته، ۵۷ محدوده امیدبخش معرفی شده و ۳۵ درخواست اکتشاف انجام شده که از این تعداد، ۷ فقره پروانه اکتشاف و ۴ فقره گواهی کشف صادر شده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اظهار داشت: اکنون ۳۶ هزار و ۵۳۸ کیلومتر مربع پهنه اکتشافی نیز پیگیری می شود که بین ۳۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی در ادامه گفت: امسال نیز ۴۴ هزار و ۵۵۶ کیلومتر مربع پهنه اکتشافی در استان های کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، قزوین، گیلان، فارس، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اخذ شده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به انجام فعالیت های اکتشافی موردی توسط این شرکت خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تاکنون، ۴۶ مورد پروانه اکتشاف صادر شده که ۲۱ مورد آن به گواهی کشف انجامیده است.

جعفری در ادامه گفت: ۲۱ محدوده اکتشاف به مساحت ۳۱۵۸ کیلومتر مربع به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد تا فرآیند اکتشاف را تکمیل کنند.

وی در خاتمه با اشاره به عملکرد حفاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از سال ۹۲ تاکنون گفت: ۳۳۷۹۸۳ متر عملیات حفاری در این مدت انجام شده که در این میان بیشترین میزان حفاری صورت گرفته در سنگ آهن به میزان ۱۶۴۹۷۸ متر بوده است.