۰ نفر

رئیس هیات عامل ایمیدرو؛

از بخش خصوصی 1200میلیارد سرمایه جذب کردیم

۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۳۴
کد خبر: 387240
از بخش خصوصی 1200میلیارد سرمایه جذب کردیم

غریب‌پور گفت: امسال از بخش خصوصی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشتیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گسترش نیوز، خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو در ارتباط با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه معدن اظهار کرد: حوزه معدن یک مزیت برای کشور محسوب می‌شود.

غریب‌پور گفت: ما جزء ۱۰ کشور اول دنیا در زمینه معدن و صنایع معدنی هستیم خوشبختانه اکتشاف جزء اولویت‌های دولت است و ایمیدرو امسال با حمایت وزارت صنعت معدن و تجارت توانست یک کار بزرگ را در مجموعه کل، شرکت‌ها و کنسرسیون‌های بزرگ انجام دهد. مسلما برای اکتشاف نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم. ظرفیت معادن ما چه در بخش فلزات آهنی و چه در بخش فلزات غیر آهنی برای سرمایه‌گذاری بسیار بزرگ و قابل مقایسه با دنیا است.

وی افزود: حتی در آلومینیوم ما بوکسیت شناسایی کرده‌ایم. در مس و طلا ظرفیت ما دو برابر شده است و ظرفیت جدید یعنی معادن جدیدی شناسایی شده و متعاقب آن سرمایه‌گذاری برای استخراج نیاز است. امسال از بخش خصوصی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشتیم

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در همین راستا آغاز عملیات اجرایی خط دوم مسیر سنگان – خواف – رشتخوار – تربت حیدریه انجام می‌شود. این طرح به طور ۱۵۰ کیلومتر است و ۸۶۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این طرح است. مشارکت‌کنندگان این طرح نیز شرکت تامین و توسعه زیرساخت‌های شرق ایران و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور است.