۰ نفر

از باقالی نان درست کنید، تا سالم بمانید

۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸
کد خبر: 696191
از باقالی نان درست کنید، تا سالم بمانید

یک پروفسور می‌گوید تغییر آرد گندم به آرد تهیه شده از حبوبات، نان‌ها را سالم‌تر، پایدارتر و به راحتی مواد مغذی کلیدی را تأمین می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، به گفته محققان، لازم است مردم در بریتانیا برای تأمین سلامت خود، نان پخته شده با باقالی بخورید.

یک پروفسور می‌گوید تغییر آرد گندم به آرد تهیه شده از حبوبات، نان‌ها را سالم‌تر و پایدارتر می‌کند.

به گفته محققان، بریتانیا باید به خوردن نانی که با باقالی درست شده است روی بیاورد، زیرا این نان پایدارتر خواهد بود و به راحتی مواد مغذی کلیدی را تأمین می‌کند.

به گفته دانشمندان دانشگاه ریدینگ استفاده از آرد تهیه شده از باقالی، می‌تواند یکی از بزرگترین تغییرات در مواد غذایی بریتانیا در یک نسل باشد.

پروفسور جولی لاوگرو که رهبری این تحقیق را بر عهده دارد گفت که به نظر او باقلی می‌تواند برای مصرف کنندگان بریتانیایی جذاب باشد. در حالی که کیفیت تغذیه‌ای نان را بهبود می‌بخشد و اثرات زیست محیطی را کاهش می‌دهد.

او می‌گوید: ما باید فکر می‌کردیم که اکثر مردم چه می‌خورند و چگونه می‌توانیم تغذیه‌شان را بدون تغییر رژیم غذایی بهبود داد.

نود و شش درصد مردم در بریتانیا نان می‌خورند و ۹۰ درصد آن نان سفید است که در بیشتر موارد حاوی سویا است.

ما قبلاً آزمایش‌هایی انجام داده‌ایم و متوجه شده‌ایم که آرد باقالی می‌تواند مستقیماً جایگزین آرد سویا وارداتی و مقداری از آرد گندم شود که مواد مغذی کمی دارد.

ما می‌توانیم باقالی را در اینجا پرورش دهیم و نان غنی از باقالی را با کیفیت تغذیه‌ای بهتر تولید و آزمایش کنیم.

این پروژه با بودجه ۲ میلیون پوندی دولت پشتیبانی می‌شود و محققان، کشاورزان و سیاست‌گذاران را گرد هم می‌آورد تا مصرف‌کنندگان بریتانیایی را به خوردن بیشتر حبوبات تشویق کند، که در حال حاضر بیشتر به سمت خوراک دام می‌روند.

محققان همچنین راه‌هایی برای بهینه‌سازی پایداری و کیفیت غذایی لوبیا‌های کشت‌شده در بریتانیا پیدا خواهند کرد مانند پرورش گونه‌های پرمحصول و همکاری با کشاورزان برای تشویق آن‌ها به تغییر زمین‌های تولید گندم به باقالی.

باقالی سرشار از پروتئین، فیبر و آهن است و مواد مغذی که ممکن است در رژیم‌های غذایی بریتانیا کم باشد، اما اکثر مردم تمایلی به استفاده از آن ندارند، زیرا تجربه پخت و پز و خوردن آن را ندارند.

محققان همچنین غذا‌های تهیه شده از باقالی را که تولید می‌کنند به سالن‌های دانشجویی دانشگاه و مراکز پذیرایی دانشگاه عرضه می‌کنند تا دانشجویان می‌خواهند محصولات را ارزیابی کنند.

مت تبیت که خدمات پذیرایی دانشگاه را اداره می‌کند و در این برنامه تحقیقاتی مشارکت دارد و گفت: از دانشجویان خواسته می‌شود محصولات تهیه شده یا غنی‌شده با باقالی مانند نان و هوموس را ارزیابی کنند.

از آن‌ها سؤالاتی درباره میزان احساس سیری، میزان علاقه آن‌ها به غذا‌ها پرسیده می‌شود.

امیدواریم باقالی سیری را بهبود بخشد و همچنین فواید تغذیه‌ای را در محصولاتی که خوردن آن‌ها لذت بخش است ارائه دهد.