۰ نفر

چطور دویدن را تبدیل به عادت روزمره کنیم؟ + ۲۰ راه برای ایجاد انگیزه دویدن

۶ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۴۱
کد خبر: 690991
چطور دویدن را تبدیل به عادت روزمره کنیم؟ + ۲۰ راه برای ایجاد انگیزه دویدن

هدف گذاری؛ رقابت برنامه ریزش شده تیمی در کنار دیگران و یافتن مسیری که دویدن در آن به شما روحیه می دهد؛ از نکاتی است که به کمک آنها میتوانید دویدن را به عادت روزمره تبدیل کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین،ممکن است بیدار شدن و دویدن سخت باشد. اما در بیشتر مواقع، اگر زمانی بیدار شدن  این کار را انجام دهید، از خودتان راضی و خشنودتر خواهید بود. در وهله اول به دلایلی که می خواهید بدوید فکر کنید. از خود بپرسید که آیا دویدن چیزی است که از آن لذت می برید، زیرا به احتمال زیاد انگیزه فعالیتی را که واقعاً می خواهید انجام دهید، افزایش می دهید.

پیدا کردن بهانه‌هایی برای اجتناب از چیزی آسان است، اما نکته کلیدی این است که با دلایلی برای انجام آن کار مقابله کنید.

اغلب، انگیزه به دنبال عمل می آید. پس خودتان را جمع کرده و حرکت کنید. بعد از دویدن احساس بهتری خواهید داشت و از اینکه به روال خود پایبند هستید خوشحال خواهید شد.

بیایید نگاهی به ۲۰ نکته بیندازیم که کمک می کند تا انگیزه ای برای تقویت اراده خود و متعهد شدن به روال دویدن پیدا کنید.

انگیزه برای دویدن

دویدن و کاهش وزن

چه در حال برنامه ریزی یک دویدن سبک در اطراف محله خود باشید یا یک تمرین تمرین تناوبی شدید، این نکات می توانند شما را تشویق کنند که از در خارج شوید.

۱. رقابت کنید

به دنبال رقابت دوستانه باشید، اگر این چیزی است که از آن لذت می برید. گروهی از افراد را بیابید تا با آنها بدوید و سرعت خود را حفظ کنید، یا با یک برنامه تناسب اندام زمان خود را تنظیم کنید.

۲. به خود پاداش دهید

قدرت جوایز در کودکی متوقف نمی شود. یک سیستم پاداش برای خود ایجاد کنید. روند را با علائم قدیمی خوب پیگیری کرده، یا یک نمودار کامل با برچسب های انگیزشی درست کنید. این نمودار را در جایی قرار دهید که قابل مشاهده باشد تا اغلب آن را ببینید.

پاداش‌ها می‌توانند به سادگی ۳۰ دقیقه خواب اضافی یا رزرو وقت برای ماساژ باشند.

۳. حداقل زمان خود را کاهش دهید

در روزهایی که نمی‌توانید حداقل زمان روزانه خود را برآورده کنید، به‌جای اینکه به طور کامل از برنامه خارج شوید، هر مقدار زمانی که در دسترس دارید را بدوید. به این ترتیب، به احتمال زیاد در نوسان همه چیز طبق برنامه باقی خواهید ماند زیرا یک روز کامل را از دست نداده اید.

۴. وزن خود را سالم نگه دارید

دویدن کالری می سوزاند، چربی شکم را کاهش می دهد و کمک می کند انتخاب های غذایی سالمی داشته باشید. همچنین می تواند در رسیدن به اهداف کاهش وزن یا حفظ وزن هدف کمک کند.

۵. وارد یک کار گروهی شوید

انگیزه گروهی هر چه بیشتر باشد بهتر است. یک یا چند شریک تمرینی پیدا کنید که بتوانید با آنها برنامه دویدن داشته باشید. حتی اگر هر روز با هم نمی دوید، می توانید چند بار در هفته دور هم جمع شوید.

۶. انرژی اندورفین را احساس کنید

ممکن است احساسات مثبت یا حتی سرخوشی را با دویدن تجربه کنید، زیرا دویدن خلق و خوی را بهبود می بخشد و با ترشح اندورفین، یکی از هورمون های شادی، احساس بهتری ایجاد می کند.

۷. هدف گذاری کنید

اهداف خود را به مراحل کوچک و قابل کنترل تقسیم کنید. این می تواند شامل مدت زمانی که در هفته می گذارید، سرعت دویدن در یک مسافت معین یا تعداد روزهایی که می دوید باشد.

۸. برای تمرینی که می خواهید انجام دهید لباس بپوشید

خوب لباس پوشیدن می تواند تأثیر مثبتی بر درک شما از خود داشته باشد و  انگیزه بیشتری برای دویدن بدهد. لباس‌ها و کفش‌هایی برای تمرین بخرید که از پوشیدن آن‌ها لذت خواهید برد.

از لباس های ورزشی خود به عنوان فرصتی برای آزمایش سبک هایی استفاده کنید که معمولاً آنها را امتحان نمی کنید، به این معنی که برای دویدن لباس های روشن بخرید در حالی که هیچ وقت در زندگی پوشیدن این سبک لباس ها را امتحان نکرده اید. اینگونه شاید سبک لباس پوشیدنتان نیز تغییر کند و جسورتر شوید.

۹. اجازه دهید موسیقی شما را به حرکت درآورد

برای درست کردن یک لیست پخش از تمام آهنگ های مورد علاقه خود وقت بگذارید. آهنگ های پر انرژی را را انتخاب کنید که روحیه را تقویت می کند و به شما انگیزه حرکت می دهد. فقط در حین دویدن به خود اجازه گوش دادن به این آهنگ ها را بدهید.

۱۰. با یک برنامه پیگیری کنید

با استفاده از یک برنامه ردیابی انگیزه یا عادت، در صدر اهداف خود بمانید. بسیاری اجازه می دهند یادآوری تنظیم کنید، از طریق انجمن ها با افراد ارتباط برقرار کرده و نمودارهایی را مشاهده کنید که پیشرفت شما را دنبال می کنند.

۱۱. متنوع باشید

حداقل یک روز در هفته روال خود را تغییر دهید. به جای مسافت طولانی، تپه ها را بالا بروید، یا چند سرعت را اضافه کنید. همچنین می توانید در محله دیگری بدوید، مسیر معمول خود  یا زمان را تغییر دهید.

۱۲. نور خورشید را روی صورت خود احساس کنید

دویدن یک راه فوق العاده برای دریافت نور خورشید مورد نیاز برای افزایش سطح سروتونین است. این مهم کمک می کند تا خلق و خوی انسان تقویت شود و در عین حال افسردگی و اضطراب کاهش یابد.

۱۳. سرعت خود را تنظیم کنید

تنها کسی که باید به او پاسخ دهید خودتان هستید، پس با خیال راحت با هر سرعتی که احساس خوبی دارید بدوید. تصمیم بگیرید که ترجیح می دهید با حداکثر سرعت بدوید یا بیشتر با سرعت آرام.

"دویدن" صبحگاهی

صبح زود انرژی خاصی به دویدن می دهد و ممکن است احساس کنید که از بازی جلوتر هستید، که می تواند لحن مثبتی برای کل روز ایجاد کند.

۱۴. تخت خود را مرتب کنید

شروع روز با مرتبی کردن تخت و رختخواب ها یک موفقیت بزرگ و کاری انرژی بخش است.وقتی برای اولین بار این کار را انجام دهید متوجه می شوید که کمتر درگیر حواس پرتی های اول صبح شده اید. 

۱۵. در سکون صبحگاهی غرق شوید

از زیبایی و سکوت صبح زود لذت ببرید. زود بیدار شدن این امکان را می دهد که برای خود وقت بگذارید و از این زمان آرام و آرام روز لذت ببرید. مزایای دیگر شامل افزایش بهره وری و تمرکز است.

برخورد به مسیرهای جدید

دویدن در مسیرها دیدگاه جدیدی به شما می دهد و می تواند بدن را برای حرکت به روش های مختلف آموزش دهد. ممکن است درباره قرار دادن پاها بیشتر آگاه شوید، که می تواند کمک کند ذهن خود را متمرکز کنید و در لحظه حضور داشته باشید. بعلاوه، دویدن روی خاک نسبت به پیاده رو برای بدن ملایم تر است.

۱۶. به طبیعت متصل شوید

تنفس در هوای تازه و احاطه کردن خود با زیبایی های طبیعی درختان، دریاچه ها و تپه ها می تواند از نظر ذهنی شادابتان کند. به علاوه، بیرون بودن یک تقویت کننده خلق و خوی طبیعی است. حتی اگر نمی توانید هر روز از شهر خارج شوید، سعی کنید حداقل هفته ای یک بار از یک پارک طبیعی دیدن کنید.

۱۷. پرندگان و زنبورها را ببینید

کنجکاوی خود را برانگیخته و درباره حیات وحش و گیاهان طبیعی در منطقه خود اطلاعاتی کسب کنید. هر بار که از یک مسیر دویدن بازدید می کنید، یک جنبه جدید از طبیعت را کشف یا به آن توجه کنید.

انگیزه ماراتن

دویدن ماراتن نیاز به آموزش ساختاریافته در یک دوره زمانی معین دارد، بنابراین باید متعهد به یک دوره کاری باشید. با دقت برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که زمان زیادی برای آماده شدن دارید.

۱۸. وارد رقابت شوید

برای چند مسابقه کوتاه تر مانند یک ماراتن ۵K، ۱۰K و نیمه ماراتن ثبت نام کنید و به تدریج راه خود را به یک ماراتن کامل ارتقا دهید. به این ترتیب، شما شروع به دنبال کردن یک برنامه تمرینی و نحوه رقابت کردن خواهید کرد.

۱۹. تمرین کنید و پایبند باشید

حداقل پنج ماه قبل در ماراتنی که می خواهید بدوید ثبت نام کنید. هنگامی که قلب و نیت خود را روی این مسابقه گذاشتید، آماده سازی ماراتن خود را شروع کنید. مطمئن شوید که دقیقاً در مورد این موضوع به خوبی آگاه هستید و به برنامه تمرینی خود پایبند باشید.

۲۰. یک باشگاه هواداران پیدا کنید

دویدن ماراتن کار کوچکی نیست و اگر برای اولین بار است، به دوستان خود اطلاع دهید. آنها با خوشحالی از شما حمایت خواهند کرد و در حین آماده شدن از پیشرفتتان مطلع خواهند شد.

چگونه با انگیزه بمانیم

باید با انگیزه بمانید و مطمئن شوید که این حرکت را روز به روز، هفته به هفته حفظ می کنید تا به اهداف تمرینی خود برسید.

اگر برایتان کارآمد است که یک روال مشخص داشته باشید، در این مسیر ادامه دهید. اگر زمانی که روال خود را تغییر می دهید برای شما راحت تر است که انگیزه خود را حفظ کنید، پس کاری متفاوت انجام دهید.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان